معاون پژوهشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای : مهارت آموزی کلید اشتغال

سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با تاکید بر ضرورت مهارت آموزی آن را کلید اشتغال دانست و گفت: در ایران به مهارت پذیری توجهی نمی شود در حالیکه اگر فردی حتی یک مهارت بیاموزد بیکار نخواهد ماند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، حمیدرضا ثابت نژاد روز یکشنبه در همایش المپیاد تکنسین های ایران که در مجموعه تلاش برگزار شد گفت: در ایران همه دوست دارند به دانشگاه بروند و مدرک بگیرند که با افزایش مدرک توقع آنها از شغل هم افزایش پیدا می کند و حاضر به پذیرش هر شغلی نیستند.
وی با یادآوری توانایی های جوان جانبازی که توانست با آموزش مهارت نه تنها شغل مناسبی پیدا کند بلکه برای هفت تا هشت نفر هم شغل ایجاد کند گفت:با آموختن یک مهارت زندگی این فرد تغییر کرد.
وی با اشاره به برگزاری سومین دوره المپیاد تکنسین های ایران با همکاری شرکت سامسونگ گفت:انتظار داریم همانگونه که سامسونسگ اسپانسر مسابقات جهانی مهارت ٢٠١٧ابوظبی بودبتواند برای چهار رشته حامی شرکت کنندگان در این مسابقات در ایران نیز باشد.
وی توضیح داد: این مسابقات نظیر مسابقات ملی مهارت از سطح شهرستان شروع می شود و تا سطح کشوری ارتقا می یابد.
به گفته ثابت نژاد ،در چهار رشته تعمیر،تجهیز،نصب و راه اندازی موبایل و تبلت ،لوازم خانگی، دستگاه های تهویه مطبوع و لوازم صوتی و تصویری در هر رشته ١٠ نفر به سطح ملی رسیدند که از میان هر رشته نفر اول هر گرایش ٣٠ سکه بهار ازادی همراه با اعطای لوح تقدیر،نفردوم هر گرایش، ٢٠سکه بهار ازادی همراه با اعطای لوح تقدیر و نفر سوم هر گرایش ١٠سکه بهار آزادی همراه با اعطای لوح تقدیر اهدا می شود.
وی گفت: المپیاد تکنسین های ایران برای نخستین بار در سال ١٣٩٤ و به عنوان آزمونی برای شناسایی استعدادهای برتر در حوزه فعالیت های فنی برگزار شد .
معاون پژوهشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای ادامه داد: المپیاد تکنسین های ایران از سال ٩٤ تاکنون هر ساله با حمایت شرکت سامسونگ و همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای برگزار شده است.
وی اهداف برگزاری المپیاد را ترویج فرهنگ مهارت آموزی و ارتقا سطح فنی دانش فنی و تخصصی تکنسین ها با رویکرد مشتری مداری ،شناسایی از نخبگان و استادکاران مهارتی ،قدردانی از برترین تکنسین های ایران اعلام کرد.

در ادامه این مراسم مدیر ارشد باراریابی شرکت سامسونگ الکترونیکی با تاکید بر دستاوردهای برگزاری سومین المپیاد تکنسین های ایران گفت :در سال آینده قدم های بزرگتری در زمینه شناسایی استعداد ها و توانمندی جوانان برداشته خواهد شد.
فرهاد هجرت با اشاره به برگزاری سومین دوره المپیاد تکنسین های ایران و دستاوردهای آن از همکاری های سازمان آموزش فنی و حرفه ای و زیر مجموعه های آن به ویژه مرکز تربیت مربی قدردانی کرد و گفت:برگزاری این دوره از مسابقات دستاوردهای مهمی به همراه داشت و امیدواریم در سال آینده قدم های بزرگتری در راستای شناسایی استعدادها و توانمندی جوانان برداریم.
وی در ادامه به مسئولیت های اجتماعی این شرکت اشاره کرد و افزود:این شرکت در بحث مسئولیت اجتماعی به حوزه های کودکان امید(اوتیسم)،راه اندازی15 کتابخانه ی گویا برای نابینایان با همکاری انجمن نابینایان با هدف ایجاد انگیزه و امید در نابینایان،راه اندازی مرکزی در جهت حمایت از کسب و کارهای نوپا با همکاری دانشگاه امیر کبیر ورود کرده است.
هجرت ادامه داد:همچنین درراستای احیای جنگل های هیرکانی 120_130هزار اصله نهال در پروژه ای سه ساله با همکاری سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کاشته شده است.
مدیر ارشد بازاریابی شرکت سامسونگ از احداث آکادمی مهندسی در زمینه مهندسی،تعمیرات و نصب محصولات از سال 93خبر داد و گفت:از سال 94 نیز اقدام به برگزاری مسابقات تکنسین ها با هدف ایجاد فرصت های کارآموزی و رقابت و همچنین شناسایی و معرفی نخبگان به صنعت کرده ایم.

زهره حاجیان

700

کد خبر: 891587

وب گردی

وب گردی