رقابت ۲۸۰۰ کتاب آموزشی در جشنواره رشد

دبیر پانزدهمین جشنواره کتاب رشد از رقابت ۲۸۰۰ کتاب آموزشی در جشنواره رشد خبر داد و گفت: کتاب‌های داستان دوره ابتدایی با ۲۷۵ عنوان، و کتب‌ مدیریت خانواده، بهداشت و کودکیاری با ۱۰۸ عنوان، بیشترین کتاب‌ها در گروه‌های داوری بودند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس محمد ناصری دبیر پانزدهمین جشنواره کتاب رشد در خصوص تاریخچه این جشنواره اظهار داشت: جشنواره کتاب رشد از سال ۱۳۷۹ با کتاب‌های آموزشی دوره ابتدایی آغاز شد؛ در آن زمان هر دوره از جشنواره به دو دوره تحصیلی اختصاص داشت تا اینکه از دهمین دوره جشنواره، کتاب‌های تمام دوره‌های تحصیلی یک‌جا بررسی شدند.

وی با بیان اینکه ۲۸۰۰ کتاب مناسب از ۴۰۰ ناشر در این دوره از جشنواره شرکت داشت، گفت: جشنواره کتاب رشد، یک جشنواره دو مرحله‌ای است که در یک مرحله، کتاب‌ها توسط ۲۰۰ ارزیاب و در طی فاصله زمانی یک ساله ارزیابی می‌شود و کتاب‌هایی که ۷۰ امتیاز یا بیشتر را آورده‌اند به مرحله دوم جشنواره راه پیدا می‌کنند.

ناصری با اشاره به اینکه در این دوره بر اساس موضوع کتاب‌ها، ۳۰ گروه داوری تشکیل شد، افزود: هر گروه ۳ داور داشت و جمعاً ۹۰ داور در جشنواره همکاری کردند که از مجموع ۲۸۰۰ کتاب، ۱۲۶۰ عنوان به گروه‌های نهایی داوری سپرده شد.

وی به بیشترین کتاب‌ها در گروه‌های داوری اشاره کرد و اظهار داشت: کتاب‌های داستان دوره ابتدایی با ۲۷۵ عنوان، کتاب‌های مدیریت خانواده، بهداشت و کودکیاری با ۱۰۸ عنوان، کتاب‌های شعر و قصه پیش‌دبستانی با ۷۸ عنوان، کتاب‌های داستان متوسطه با ۶۶ عنوان، کتاب‌های زبان و ادبیات فارسی با ۵۸ عنوان، کتاب‌های آموزش پیش‌دبستانی با ۵۷ عنوان و کتاب‌های علوم تربیتی با ۵۵ عنوان، بیشترین کتاب‌ها در گروه‌های داوری بودند.

دبیر پانزدهمین جشنواره کتاب رشد با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره فردا در دارالفنون برگزار می‌شود، گفت: نمایشگاهی از آثار نامزد شده در جشنواره در حاشیه اختتامیه برگزار می‌شود که گلچینی از کتاب‌های آموزشی حداقل یک سال گذشته است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های جنبی این دوره از جشنواره، برگزاری نمایشگاهی از منابع آموزشی غیرمکتوب است.
706

کد خبر: 891619

وب گردی

وب گردی