«علم و ایدئولوژی» نقد می‌شود

نشست نقد و بررسی کتاب «علم و ایدئولوژی» نوشته مجید مددی دوشنبه ۱۱ دی‌ماه در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز از خانه کتاب، نشست نقد و بررسی کتاب «علم و ایدئولوژی» نوشته مجید مددی دوشنبه ۱۱ دی‌ در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.در این نشست سید محمد دادگران، فرشاد نوروزی و مجید مددی مولف اثر حضور خواهند داشت و درباره این اثر سخنرانی می‌کنند.

«علم و ایدئولوژی» جلد اول مجموعه‌ای هفت‌جلدی است که به قلم «مجید مددی» به نگارش درآمده است؛ البته به تصریح خود مددی برگردان نوشته‌هایی از آلتوسر درباره مقوله ایدئولوژی که به‌صورتی پژوهشی با نوشته‌های کوتاه و بلند و یادداشت‌هایی از خود وی در تبیین و توضیح مقالات آلتوسر است.

آلتوسر در این جستار به «خطای نظریه‌باورانه‌ی» خود اعتراف می‌کند و «تأکید بیش از حد بر نظریه را مورد انتقاد قرار می‌دهد»، وی می‌گوید: «به‌رغم همه‌ی احتیاط‌ها، من مقوله‌ی گسست را برحسب اصالت عقلانی علم و غیرعلم تعریف کردم و نه آشکارا به زبان کلاسیک رویارویی میان حقیقت و خطا؛ و حتی برحسب رویارویی میان دانش و نادانی که از ویژگی‌های فلسفه‌ی روشنگری است، تعریف نشده است» و نیز می‌افزاید: حتی بدتر، آن را برحسب تقابل میان علم (به‌ صورت مفرد) و ایدئولوژی (به‌ صورت مفرد) تعریف کردم.

نشست نقد و بررسی کتاب «علم و ایدئولوژی» از ساعت ۱۵ تا ۱۷ برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به نشانی خیابان فلسطین جنوبی کوچه خواجه نصیر شماره ۲ مراجعه کنند.

502

کد خبر: 891621

وب گردی

وب گردی