صرفه جویی 388 میلیون لیتری در مصرف آب با تولید برق از انرژی های نو

براساس گزارش های سازمان ساتبا از تیرماه سال 88 تا اواخر آذرماه سال جاری حدود یک میلیارد و 763 میلیون کیلووات ساعت برق از محل انرژی های نو تولید شد که این میزان باعث صرفه جویی 388 میلیون لیتری مصرف آب در کشور شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ از تیرماه سال 88 تا اواخر آذرماه سال جاری حدود یک میلیارد و 763 میلیون کیلووات ساعت برق از محل انرژی های نو تولید شد که این میزان باعث صرفه جویی 388 میلیون لیتری مصرف آب در کشور شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، براساس اعلام سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی ایران(ساتبا) از تیرماه سال 1388 تا پایان آذرماه 96، یک میلیارد و 763 میلیون کیلووات ساعت از منابع تجدیدپذیر انرژی تولید شده که از این میان سهم آذرماه امسال برابر با 50 میلیون کیلووات ساعت بوده است.
براساس این گزارش این میزان تولید برق از محل انرژی های تجدیدپذیر توانسته چیزی حدود یک میلیون و 217 هزار تن از انتشار گازهای گلخانه ای بکاهد که سهم آذرماه سال جاری حدود 35 هزار تن بوده است.
همچنین این میزان تولید انرژی های نو باعث شده 501 میلیون مترمکعب در مصرف سوخت های فسیلی در کشور که از عوامل اصلی آلایندگی هوا در کشور است، کاهش یابد.
گفتنی است، این میزان تولید انرژی های نو باعث کاهش 388 میلیون لیتری آب در سال های اخیر شده است که سهم آذرماه به تنهایی حدود 11 میلیون لیتر است.

402

کد خبر: 891628

وب گردی

وب گردی