لزوم آمادگی شرکت‌های گاز استانی برای مدیریت بحران

معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: همانطور که شرکت ملی گاز در زمان وقوع زلزله کرمانشاه، بحران را به درستی مدیریت کرد باید در همه کشور چنین آمادگی برای مدیریت بحران داشته باشد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از شرکت ملی گاز، حمیدرضا عراقی، در نشستی یک روزه با مدیران صنعت گاز کشور که با هدف کسب آمادگی لازم و شناسایی و بررسی نقاط ضعف و قوت، تهدیدها و فرصت‌ها، تدوین و تشریح تمهیدات و راهکارهای لازم در مواقع بحرانی، برگزار شد، اظهار کرد: ما در زمان وقوع زلزله کرمانشاه عملکرد مطلوبی داشتیم و از نظر سرعت عمل برای قطع جریان گاز و سپس رفع مشکلات به‌وجود آمده و وصل مجدد جریان گاز در بخش‌های مختلف خیلی سریع و مناسب عمل کردیم.

او با بیان اینکه شرکت گاز و شرکت‌های معین استان کرمانشاه در زمره نخستین شرکت‌های موفق در زمینه مدیریت بحران بودند، ادامه داد: با توجه به این‌که همیشه ممکن است در مواقع زلزله و بحران، حوادثی در حوزه گاز به‌وجود بیاید، لازم است بر اساس دستورعمل‌های تدوین شده پیشین و «در صورت نیاز، بازنگری و اصلاح آن»، عمل کنیم و با برگزاری مانورهای واقعی در هر شرایطی، آمادگی مطلوب برای مقابله با بحران و مدیریت آن را داشته باشیم و از فناوری‌های روزآمد (مانند کنتورهای هوشمند) نیز استفاده کنیم.

عراقی در ادامه با اشاره به نقش نیروهایی که به صورت مستقیم با مردم سرو کار دارند از جمله نیروهای امداد و گازبان، آموزش این بخش از همکاران را بسیار ضروری برشمرد و گفت: اعتماد از طریق یک نفر به‌وجود نمی‌آید بلکه با همت و تلاش همه کارکنان صورت می‌گیرد و سرعت عمل و کیفیت خدمات ما به مردم بخش مهمی از این اعتماد است.

معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به سفر اخیر رییس‌جمهوری به استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: رییس جمهوری شرکت ملی گاز را از افتخارات دولت نامیدند، این‌که چگونه یک مجموعه با عملکرد مناسب اعتماد بالاترین مسئول اجرایی کشور را به خود جلب کرده، نشان‌دهنده آن است که اعتماد بوجود آمده، حاصل تلاش یک نفر نبوده بلکه تمام مجموعه در آن دخیل بوده اند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز تصریح کرد: شرکت ملی گاز ایران با فضای آرام و پرکاری که دارد، هم در جامعه و هم در بین مردم اعتماد و اعتبار دارد و این مساله جزو مهم‌ترین اموری است که باید آن را تقویت کرد.

عراقی ادامه داد: آن اعتمادی که در سازمان و در کشور به‌وجود می‌آید، حاصل عملکرد ماست؛ به عنوان مثال، یک کنتورخوان هرچه قدر کارش را بهتر و دقیق‌تر انجام دهد، اعتماد عمومی مردم به سازمان بیشتر خواهد شد.

او با بیان اینکه شرکت ملی گاز ایران جزو بهترین‌ها است و این اعتبار به‌دست آمده را باید به خوبی حفظ کرد، گفت: باید به آن فکر کنیم که چگونه از بهترین فناوری‌ها برای بالابردن کیفیت کار، بالا بردن اعتبار سازمان و همچنین مقابله با بحران‌ها استفاده کنیم؛ مثل حداقل زمان ممکن برای امدادرسانی و مدیریت حوادث که در زمان بحران اهمیت فراوانی دارد.

402

کد خبر: 891633

وب گردی

وب گردی