محدودیت شبکه‌های اجتماعی هنگام اختلال در نظم عمومی طبیعی است

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: آمار مشخصی از تعداد بازداشت شده‌ها وجود ندارد و طبیعی است افرادی که به اموال عمومی آسیب برسانند بازداشت شوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، اسماعیل جبارزاده، معاون سیاسی وزیر کشور در نشست خبری که عصر امروز در وزارت کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران در مورد وقایع روزهای اخیر بیان داشت: در حال بررسی جعبه سیاه ناآرامی‌های اخیر هستیم.

وی ادامه داد: آمار مشخصی از تعداد بازداشت شده‌ها وجود ندارد و طبیعی است که با افرادی که به اموال عمومی آسیب برسانند بازداشت شوند.

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: دولت بنای تعطیلی شبکه‌های اجتماعی را ندارد، اما وقتی اختلالی در نظم عمومی ایجاد شود طبیعی است که به شکل مقطعی، دست به محدودیت بزنیم.

جبارزاده در مورد اتفاقات لرستان خاطر نشان کرد: در خصوص اتفاقات لرستان و و اخبار کشته‌شده‌ها، استانداری لرستان در حال بررسی است و اعلام می‌شود.


وی بیان داشت: انتظار ما از اصحاب رسانه این است که رسالت اصلی و ملّی خود را در این روزها به نحو احسن انجام دهند. در فضای آرام است که می‌توان مسائل را مدیریت کرد. رسانه‌ها با هر خط فکری که هستند بدانند این کشور و نظام برای همه است و کشور باید حفظ شود و به جز ما ایرانیان دلسوز کسی نمی‌تواند به حفظ کشور کمک کند.

جبارزاده با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم، امنیت را یکی از مهمترین دستاوردها دانست و افزود: امروز، عده‌ای این دستاوردها را نشانه گرفته‌اند. در دنیا از جزیره امن نام برده می‌شد و این در حالی بود که در اروپا هر روز شاهد ناامنی بودیم.

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: امنیت ایران، خوشایند تعدادی در داخل و دشمنان خارجی ما نیست و این دستاورد برای آنها آزاردهنده است.

وی گفت: اینکه این روزها شعار مرگ بر گرانی می‌دهند، قبل از این دولت، در روز سه بار افزایش قیمت داشتیم، چرا آن روزها این حرکات شکل نگرفت؟ دولت با تجمعات قانونی هیچ مشکلی ندارد و معتقدیم که مسئولین، پناهگاه تجمع‌کنندگان هستند ولی زمانی که در تجمعات، تعرض به اموال مردم و دولت و جان افراد بشود ما مانع می‌شویم.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطر نشان کرد: اگر نتیجه‌ حضور در خیابان، حل تورم و ایجاد اشتغال است، پس بیاییم به پررنگ شدن تجمعات کمک کنیم. در فضای آرام و امن است که می‌توان شاخص‌های اقتصاد را بهبود بخشید و این امر، مستلزم سرمایه‌گذاری خصوصی است. اگر ناامنی باشد، سرمایه‌گذار خصوصی هم نخواهد آمد

جبارزاده تصریح کرد: امروز تکیه‌گاه دولت روحانی به جوانان است. عدم موفقیت دولت، در گرو ناامید کردن مردم است. در روزهایی که دولت تازه شکل گرفته بود و برنامه‌هایش را تازه اعلام کرده بود، عده‌ای شروع کردند به ناامید کردن مردم از دولت.

وی بیان داشت: کسانی که در بیرون، دل به این اتفاقات خوش کرده‌اند شناختی از مردم ما ندارند. مردم هر وقت احساس وظیفه کنند به میدان می‌آیند و طبیعی است که مردم، پشتیبان دولت منتخب خودشان هستند تا بتوانند برنامه‌های خود را عملیاتی کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور اظهار داشت: این دولت، خود را وصل به آسمان نمی‌داند و دولت زمینی است. حرف و نقد همه را می‌شنود و گوش شنوا دارد. متأسفم به حال کسانی که این روزها از ناآرامی‌ها اظهار خوشحالی می‌کنند. این ناآرامی‌ها کاملاً خلاف امنیت و مصالح ملی ما است.

کد خبر: 891660

وب گردی

وب گردی