کاهش ۸۰ درصدی آتش سوزی در مراتع استان مرکزی نسبت به سال گذشته

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از کاهش ۸۰ درصدی وقوع آتش سوزی در مراتع استان طی ده ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، یوسف یوسفی در جلسه هم اندیشی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مرکزی در اراک اظهار داشت: یکی از بحران های رایج دنیا موضوع وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع است که ایران و استان مر کزی از این قاعده مستثنا نیستند و در قانون اساسی و قوانین جاری کشور به این موضوع توجه شده است.

وی افزود: در استان مرکزی با برنامه ریزی های انجام شده و فرهنگ سازی طی سال جاری نسبت به سال گذشته حدود ۸۰ درصد کاهش آتش سوزی در مراتع ثبت شده یعنی در سال گذشته ۱۰۷۹ هکتار از مراتع استان طعمه آتش شدند، در حالی که طی سال جاری این میزان به ۳۴۱ هکتار کاهش یافته است.

یوسفی با اشاره به اینکه حدود ۹۵ درصد آتش سوزی ها در مراتع عامل انسانی دارد، بیان داشت: هماهنگی جدی و اساسی در مدیریت بحران و شورای هماهنگی مدیریت بحران در استانداری که حاصل آن جلسات، ۲۰ مصوبه ابلاغی به دستگاهای اجرایی بود، می تواند عامل اساسی در کاهش آتش سوزی در مراتع باشد که مهمترین مصوبات آن موضوع تشکیل کمیته اضطراری آتش سوزی در شهرستان های استان بود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطر نشان کرد: تشکیل کمیته اضطرار موجب شد تا در زمینه پیشگیری حرکت بیشتری از سوی فرمانداری ها اعمال شود. ما هم با توجه به شهرستان هایی که بحرانی تر بودند با فرمانداران جلسه گذاشتیم و در مورد پیشگیری هماهنگی های لازم مورد بررسی قرار گرفت و آموزش های لازم هم ارائه شد.

وی تصریح کرد: حضور سازمان تبلیغات اسلامی و روحانیون و امام جماعات نیز در فرهنگ سازی بسیار تاثیر گذار بود و مورد دیگر هم که با هماهنگی نیروی انتظامی صورت گرفت این بود که تلفن ۱۱۰ به کمک آمد و هر جا که آتش سوزی اتفاق می افتاد سریع برای اطفای حریق هماهنگی ها انجام می شد.

یوسفی بیان داشت: امسال با هدف ارتقای سطح فرهنگ مردم در ارتباط با پیشگیری از حریق، طرح آموزشی را که در کشور اقدام نو و جدیدی است راه اندازی کردیم آن هم از طریق آموزش مجازی و سایت اداره کل منابع طبیعی که در این دوره حدود سه هزار و ۶۰۰ نفر شرکت کردند.

901

کد خبر: 891683

وب گردی

وب گردی