۵۶ شکارچی متخلف در استان کرمانشاه شناسایی و دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: طی پاییز امسال ۵۶ شکارچی متخلف در استان کرمانشاه شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایسکانیوز، فردین الفتی با بیان اینکه در پاییز امسال ۶۱ مورد شکار غیر مجاز در استان انجام شده است، اظهار داشت: در طول پاییز ۵۶ شکارچی متخلف نیز به‎دام افتادند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه، از وقوع ۲ مورد آتش‌سوزی در مناطق تحت حفاظت محیط‌زیست در پاییز امسال خبر داد.

الفتی با بیان اینکه در پاییز امسال شکارچیان غیرمجاز ۷۵۷ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال جریمه شده‎اند، افزود: تاکنون ۲۴۹ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال از این جریمه وصول شده است.

وی با اشاره به اینکه در پاییز امسال ۱۴ مورد پستاندار به‌ صورت غیرمجاز شکار شده‌اند، عنوان کرد: پستانداران با ارزشی مانند گراز، کل و خرگوش در مناطق مختلف استان شکار شده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه از ۵۳ مورد شکار غیرمجاز پرندگان در استان خبر داد و افزود: پرندگان شکار شده شامل کبک، دراج، تیهو، فاخته، مرغابی، قمری و سار بوده‌اند و ۵۸ مورد نیز زنده‎گیری پرندگانی مانند سهره و کبک در سه ماه گذشته در استان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه ۴۶ مورد نیز نگهداری و خریدوفروش غیرقانونی پرندگان و حیوانات کشف شده است، عنوان کرد: ۲۸۰ مورد صید غیرمجاز ماهی نیز در پاییز امسال در استان کرمانشاه اتفاق افتاده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان در پایان از عموم مردم طبیعت دوست استان درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی مراتب را با شماره تلفن ۰۸۳۳۸۲۳۰۰۶۰ الی ۶۲ و یا با شماره تلفن گویای ۱۵۴۰ در میان بگذارند.

منبع: مهر

901

کد خبر: 891687

وب گردی

وب گردی