استان قزوین ۸ درصد صادرات شیشه کشور را به خود اختصاص داده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: استان قزوین با صادرات ۶۰ هزارتن انواع شیشه به ارزش ۱۷ میلیون دلار سهم هشت درصدی شیشه کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسکانیوز، علی پرزحمت روز یکشنبه در اولین جلسه میز شیشه که در سازمان صنعت قزوین برگزار شد اظهارداشت: در حال حاضر ۴ میز تخصصی شامل میزهای کشمش، شوینده ها، شیشه، سیم و کابل در استان راه اندازی شده که مسیر شناسایی ظرفیت ها و بررسی موانع و حل مشکلات این صنایع را تسریع می کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین بیان کرد: تشکیل میز شیشه در استان با کمک اتاق بازرگانی و خانه صنعت و سازمان صنعت و توجه به ظرفیت های این صنعت می تواند گام مهمی برای تقویت این بخش باشد و ما نیز تلاش می کنیم ضمن جمع بندی دیدگاههای صاحب نظران و صادرکنندگان این صنعت راهکاری عملی برای رفع مشکلات پیدا کنیم.

وی درخصوص اهداف راه اندازی میز شیشه در قزوین اظهارداشت:تقویت اتحادیه وتشکلهای ملی واستانی، بررسی پیشنهاد و سیاست های حمایتی و مشوق های صادراتی، تبادل نظر تولیدکنندگان و صادرکنندگان، تحقیقات بازار، بررسی مشکلات تولیدکنندگان، از مهمترین اهداف راه اندازی میز شیشه در استان است.

پرزحمت اضافه کرد: کشور چین با ۱۵۶ میلیارد دلار بزرگترین صادرکننده جهانی است که ۲۲ درصد سهم دنیا را به خود اختصاص داده که ایران با تولید یک میلیون و ۴۸۰ هزار تن انواع شیشه تخت و ۳۸۵ هزارتن شیشه بسته بندی و ۲۹۰ هزار تن ظروف شیشه ای در این صنعت جایگاه خاصی دارد.

وی گفت: در استان قزوین ۲۰ واحد با ظرفیت یک میلیون و صد هزار تن در حوزه شیشه فعالیت می کند که در سال گذشته ۶۴ هزار تن شیشه به ارزش ۱۸ میلیون دلار از گمرک استان قزوین به خارج از کشور صادر شد که سهم استان ۶.۳ درصد بود.

پرزحمت بیان کرد: این کالاها به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، آلمان صادر شده است.

وی یادآورشد: در ۹ ماهه سال جاری هم مقدار ۶۰ هزار تن شیشه به ارزش۱۷میلیون دلار از استان قزوین به خارج صادر شده که از نظر وزنی ۴۲ درصد و از نظر ارزش ۴۰ درصد افزایش داشته و سهم استان به هشت درصد رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۸ درصد شیشه کشور از استان قزوین صادر می شود که با توانمندی هایی که داریم این ظرفیت تا دو برابر قابل افزایش است.

901

کد خبر: 891688

وب گردی

وب گردی