نخستین خط تولید دستگاه تنفس مصنوعی به بهره‌برداری رسید

خط تولید دستگاه تنفس مصنوعی مخصوص اتاق ICU که برای نخستین بار توسط یکی از شرکت‌های دانش‎‌بنیان فعال در حوزه پزشکی ایجاد شده به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، نخستین خط تولید «ونتیلاتور» ICU برای برای تنفس مصنوعی بیماران توسط معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

خط تولید دستگاه تنفس مصنوعی برای نخستین بار در ایران توسط یک شرکت‌ دانش‎‌بنیان فعال در حوزه تولید تجهیزات پزشکی راه‌اندازی شد.

برای راه‌اندازی خط تولید ونتیلاتور و آغاز فرآیند ساخت این دستگاه در کشور، بالغ بر ۸۸ هزار ساعت نفر-ساعت کار تخصصی و کارشناسی توسط متخصصان و فناوران داخلی انجام شد و همچنین بیش از ۳ سال صرف فرآیند تحقیق و توسعه شده است.

دستگاه تنفس مصنوعی یا وِنتیلاتور (به انگلیسی: Medical ventilator) دستگاهی است که کار تنفس را برای بیمارانی که به‌طور موقت یا دائم دچار مشکلات تنفسی هستند انجام می‌دهد. به عبارت دیگر در ریه می‌دمد و درنگ می‌کند و بازدم خودبخود انجام می‌شود.

نرسیدن اکسیژن به بافت قلب مهم‌ترین منشأ مرگ و میر در اثر عارضه قلبی به شمار می‌رود که تولید این دستگاه و ارائه به بیماران، می‌تواند تا حدود زیادی آسیب‌های قلبی را کاهش دهد.

کد خبر: 891719

وب گردی

وب گردی