حماسه 9دی باطل‌السحر فتنه بود /نقش بسیج در تحول دانشگاه آزاد اسلامی بسیار پر رنگ است/ عزم انقلابی در دکتر ولایتی و دکتر رهبر وجود دارد

مشاور رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر لزوم پاسداشت حماسه 9 دی، گفت: 9 دی 88 علت بقای انقلاب اسلامی است و این روز باطل‌السحر فتنه بود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل ا ز روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر حمیدرضا مقدم‌فر مشاور رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی در امور فرهنگی صبح امروز در نشست فرماندهان بسیج کارکنان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که به مناسبت گرامیداشت حماسه 9 دی "وز بصیرت و میثاق امت با ولایت" برگزار شد، گفت: اکنون در ایام حساسی قرار داریم و این روزها باید اجتماعات و هم‌اندیشی‌های انقلابی از سوی بسیجیان که امید رهبری و نظام هستند، برگزار شود تا تحلیل‌های دقیق‌تری از اوضاع داشته باشیم.

وی درخصوص اهمیت پاسداشت سالروز 9 دی تصریح کرد: 9 دی باید همچون 15 خرداد و 22 بهمن که از روزهای بزرگ انقلاب اسلامی است، گرامی داشته شود و تقوای ما ایجاب می‌کند که این روز را زنده نگه داریم.

دکتر مقدم‌فر ادامه داد: بیش از 1400 سال از واقعه عاشورا می‌گذرد اما ما همه‌ساله روضه امام حسین (ع) را گوش می‌کنیم و این تکرارهاست که نهضت قیام عاشورا را برای ما حفظ کرده و اگر این تکرارها نبود، واقعه عاشورا به دست فراموشی سپرده می‌شد. اکنون هم 9 دی به مظهر انقلاب اسلامی و الگو و مدل ایستادگی در برابر فتنه تبدیل شده است.

مشاور رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه فتنه 88 بزرگ‌‌ترین تهدید نظام بود، گفت: سرلشکر جعفری در یکی از سخنرانی‌ها گفت «شهادت می‌دهم فتنه سال 88 بزرگ‌تر از فتنه 8 سال جنگ تحمیلی بود» و دلیل آن این است که در 8 سال دفاع مقدس دشمنان نظام نتوانستند جمهوری اسلامی ایران را سرنگون کنند اما فتنه 88 در صدد مواجه نظام با مشکل بود. عظمت 9 دی به این دلیل است که توانست فتنه ای با این عظمت را خنثی کند.

وی با اشاره به ابعاد مختلف فتنه 88، گفت: یکی از مواردی که برای نخستین بار در انقلاب اسلامی اتفاق افتاد، این بود که در فتنه سال 88 برخی دست اندرکاران در مناصب اداره امور کشور با دشمنان آشکار و قسم‌خورده نظام هم‌موضع و هم‌راستا شدند، به طوری که آنچه منافقین، صهیونیست ها و دیگر دشمنان انقلاب اسلامی می‌گفتند، سران فتنه همان حرف‌ها را تکرار می‌کردند.

مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: برخی می‌گویند مدل فتنه 88 الگویی از انقلاب‌های مخملی و جنگ نرم بوده، اما از 3هزار سال پیش الگوی فتنه در نظام الهی همین‌گونه بوده و فقط تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها تغییر کرده است.

وی افزود: در صدر اسلام نیز طلحه و زبیر که پیامبر (ص) صفت «سیف‌الاسلام» را به آنها داده بود، در جبهه مقابل امیرالمومنین (ع) ایستادند. همچنان هم اصل و اساس فتنه همین روش است.

دکتر مقدم‌فر با بیان اینکه دشمن در کودتای مخملی از تحریک گسل‌ها استفاده می‌کند، اظهار داشت: دشمنان انقلاب متخصص شناخت گسل‌ها هستند و به‌هنگام گسل‌ها را تحریک و زلزله ایجاد می‌کنند. سال 78 فتنه ای را آغاز کردند اما نتوانستند گسل‌های آن را تحریک کنند در صورتی که 10 سال بعد در فتنه سال 88 با استفاده از برخی عقده‌ها، حسادت‌ها، قدرت‌طلبی‌ها و... توانستند گسل‌ها را تحریک کنند و 8 ماه کشور را در آشوب نگه دارند.

مشاور رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی در امور فرهنگی با بیان اینکه تخصص صهیونیستها براندازی و به حرکت درآوردن گسل‌های اجتماعی است، گفت: سال 88 فضا آماده بود و برخی دستاندرکاران با دشمنان انقلاب هم‌زبان شدند، چرا که در آن زمان موضوع سیاسی بود، به طوری که یکی از 198 مورد دستورالعمل‌های «جین شارپ» برای کودتای مخملی یعنی تقلب و زیر سوال بردن انتخابات اجرا شد.

وی با بیان اینکه با اجرای کودتای مخملی و با بهانه اصلاحات اقتصادی یا فرهنگی، شوروی به زمین زده شد، اظهار داشت: سال 88 پایتخت ایران 8 ماه درگیر فتنه بود و اگر هر کشور دیگری جز ایران بود، در این مدت از بین می‌رفت، اما وجود رهبری دشمن‌شناس، بصیرت‌افزا و تبیین‌گر باعث شد فتنه ناکام بماند.

مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری همواره از موضع رأفت و دلسوزی اما توأم با اقتدار با مسائل و مراحل گوناگون فتنه 88 برخورد کرده‌اند و حداکثر تلاش خود را برای نگه داشتن برخی عناصر ذیل پرچم نظام جمهوری اسلامی به‌کار گرفتند .

دکتر مقدم‌فر ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فرمودند «کسانی که دیروز همه امکانات کشور در اختیار آنها بود و کسانی که امروز همه امکانات مدیریتی کشور را در اختیار دارند، حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی کنند و علیه کشور سخن بگویند، بلکه باید پاسخگو باشند، ضمن آنکه مردم آگاه هستند و اینگونه رفتارها در آنان تأثیرگذار نخواهد بود.»

وی افزود: ماجرای فتنه 88 هم همین بود که برخی از آقایانی که در قدرت بودند و سالها امکانات کشور را در اختیار داشتند، نباید به چهره اپوزیسیون تبدیل می‌شدند. مقام معظم رهبری به سران فتنه گفته بودند که اگر اعتراضی دارید، آن را از ساختار قانون و به شورای نگهبان اعلام کنید تا موضوع بررسی شود و اگر نیاز باشد، همه آراء بازشماری شود اما آنها نپذیرفتند و خواستار ابطال انتخابات شدند که رهبر معظم انقلاب مقابل این خواسته غیرقانونی ایستادند.

دکتر مقدم‌فر با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران یک صورت و سیرت دارد، گفت: برخی این دوگانگی را ایجاد می‌کنند که آیا ساختار نظام مهم است یا عدالت و صورت مهم است یا سیرت؟ در صورتی که ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران براساس عدالت است و صورت و سیرت آن هم یکی است و این دوگانگی‌ها باطل است.

وی با بیان اینکه فتنه ریشه و عوامل مختلفی دارد، گفت: باید ساعت‌ها درباره علل و عوامل فتنه صحبت کرد و در نشست‌هایی که به مناسبت حماسه 9 دی برگزار می‌شود، آن را تجزیه و تحلیل کرد چرا که 9 دی باطل‌السحر فتنه بود.

مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به مراحل ایجاد فتنه گفت: هدف اول فتنه، مسئولان و هدف دوم، نخبگان هستند. جامعه هدف، کشاندن مردم به کف خیابان است که در 9 دی 88 مردم نسخه مقابل این روش را اجرا کردند و در مقابله با فتنه، به خیابان ها آمدند.

دکتر مقدم‌فر اظهار داشت: در مقابله با فتنه 88، فرهنگ عاشورا و سیدالشهدا (ع) کمک بسیاری به سرکوب فتنه کرد چرا که مردم در عاشورای 88 زمانی که فیلم شعارها و اهانت برخی آشوبگران به مقدسات را دیدند، دریافتند که انتخابات بهانه است و حتی کسانی که به سران فتنه رأی داده بودند هم روز 9 دی به خیابان آمدند و مرز خود را با فتنه‌گران مشخص کردند.

وی تأکید کرد: 9 دی جزو شعائر انقلاب اسلامی است که همیشه باید آن را پاس داشت و تجزیه و تحلیل کرد چرا که امروز ما در جنگ نرم هستیم و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، این جنگ خطرناک‌تر از جنگ سخت است.

مشاور رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی در امور فرهنگی در ادامه با اشاره به حوادث اخیر در برخی شهرهای کشور گفت: اعتقاد شخصی بنده این است که حوادث روزهای گذشته که همزمان با 9 دی در برخی از شهرها روی داد، می‌خواست بدیلی برای 9 دی ایجاد کند.

دکتر مقدم‌فر اظهار داشت: وقایعی همچون 15 خرداد سال 42 و 22 بهمن سال 57 جزو علل محدثه انقلاب اسلامی و نماد آن است. برخی پدیده‌ها همچون 9 دی سال 88 از علل مبقیه انقلاب اسلامی است. به همین دلیل در ایام منتهی به این روز شاهد برخی آشوب‌ها در کشور بودیم که می‌خواستند 9 دی را تحت‌الشعاع قرار دهند.

مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: دشمنان از چندی پیش به دنبال این بودند که با دستاویز قرار دادن موضوعات اقتصادی و اجتماعی و برخی ناکارآمدی‌ها، اعتراض‌هایی را در سطح کشور رقم بزنند ، اما همانگونه که امام سجاد(ع) فرموده‌اند «الحمدلله الذی جعل اعدائنا من الحمقاء و الجهلاء ...» خدا را شاکریم که دشمنان ما را از احمق‌ها و جاهل‌ها قرار داد.

وی با بیان اینکه در حوادث اخیر دشمنان دستپاچه شده‌اند و به دلیل آنکه می‌خواستند بدیلی برای 9 دی ایجاد کنند، کارشان را زود شروع کردند تا مردم همزمان با این روز به خیابان‌ها بیایند، گفت: دیروز همزمان با آشوب‌ها، دونالد ترامپ، منافقان، عربستان سعودی و دیگر دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی موضع‌گیری کردند و دم خروس بیرون زد.

دکتر مقدم‌فر ادامه داد: درست است که عده‌ای برای اعتراض به مسائل اقتصادی به خیابان آمده‌اند، اما این اعتراض به آشوب سیاسی و سر دادن شعارهای تند تبدیل شد و این کاری بود که امثال «آمدنیوز» و رسانه‌های ضدانقلاب انجام دادند.

وی افزود: سال 88 فقط بی‌بی‌سی فارسی و فیسبوک و توییتر اغتشاش‌ها را پوشش می‌دادند، اما امروزه با فراگیر شدن تلگرام که در رأس آن آمدنیوز و بی‌بی‌سی قرار دارد، کار سخت و پیچیده است تا اینکه روز گذشته با اقدام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، کانال ضدانقلاب آمدنیوز که اقدام به آموزش ساخت کوکتل‌مولوتوف کرده بود، مسدود شد.

مشاور رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی در امور فرهنگی تصریح کرد: تحرکات روزهای اخیر، مردمی نیست، بلکه دشمن سعی کرد از اعتراض‌های مردمی سوءاستفاده کند. اکنون می‌توان جلوی ماجرا را گرفت و مسئولان برای این کار باید با مردم صادق باشند و وضعیت اقتصادی را به درستی تشریح کنند.

مشاور رییس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی در امور فرهنگی در ادامه با اشاره به حوادث اخیر در برخی شهرهای کشور گفت: اعتقاد شخصی بنده این است که حوادث روزهای گذشته که همزمان با 9 دی در برخی از شهرها روی داد، می‌خواست بدیلی برای 9 دی ایجاد کند.

دکتر مقدم‌فر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اکنون با حضور دکتر ولایتی و دکتر فرهاد رهبر انتظار می‌رود دانشگاه آزاد اسلامی متحول شود چرا که این دانشگاه، پسوند «اسلامی» دارد و هدف از ایجاد آن این بود که الگویی برای دانشگاه‌های جهان اسلام باشد.

مشاور رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی در امور فرهنگی گفت: باید ظاهر و باطن این دانشگاه شامل متون درسی، اساتید، دانشجویان و... اسلامی باشد.

وی خطاب به بسیجیان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نگاه شماست که می‌تواند مسیر را باز کند و همه جا امید به بسیج است. نقش بسیج در تحول دانشگاه آزاد اسلامی بسیار پررنگ است و شما بسیجیان باید به مسئولان این دانشگاه مشاوره دهید چرا که بسیج در دانشگاه پایگاه انقلاب است.

مشاور رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی در امور فرهنگی تاکید کرد: تقوای انقلابی و روح و روحیه انقلابی باید در دانشگاه آزاد اسلامی جاری و ساری باشد ، روح انقلابی یعنی قبول داشتن انقلاب و ارزش‌های آن و روحیه انقلابی یعنی هزینه دادن برای انقلاب و ایستادن پای آن. خوشبختانه هم روح و روحیه انقلابی و هم عزم انقلابی در دکتر ولایتی و دکتر رهبر وجود دارد.

کد خبر: 891780

وب گردی

وب گردی