نقش موثر دانشگاه ها درمشاوره به بخش های صنعتی

مدیرعامل شرکت های صنعتی استان تهران گفت: دانشگاهها می توانند در مشاوره به بخش های صنعتی برای ارتقا فناوری و عارضه یابی در این بخش ها نقش موثری ایفا کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ شاپور قنبری در مراسم رونمایی از سامانه مصاف (مشاوره صنعتی و ارتقا فناوری) گفت: صنایع کوچک و متوسط حلقه واسط صنایع خرد و بزرگ هستند. از این رو باید برای آنها اهمیت قائل شد.

وی با بیان اینکه در ساختار صنعت کشورهای توسعه یافته، صنایع متوسط وضعیت ماکزیمم دارند خاطرنشان کرد: هنوز ساختار این صنایع در کشور ما به خوبی شکل نگرفته و وضعیتی مینیموم دارد.

قنبری با بیان اینکه دانشگاهها می توانند در مشاوره به بخش های صنعتی نقش مهمی ایفا کنند، تصریح کرد: بخش های صنعتی معمولا به مشاوره ها اعتمادی ندارند اما اگر دانشگاه بتواند مشاوره خوبی به بخش های صنعتی ارائه کند مشکلات شرکت ها برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون واحدهای صنعتی به کلینیک های صنعتی برای دریافت مشاوره اعتماد لازم را نداشته اند، گفت: اکنون شاهد رونمایی از سامانه ای هستیم که به واحدهای صنعتی در بستر فضای مجازی مشاوره صنعتی ارائه می کند.

مدیرعامل شرکت های صنعتی استان تهران با بیان اینکه بدین واسطه فناوری واحدهای صنعتی نیز ارتقا می یابد، خاطرنشان کرد: صنایع باید برای توسعه خود از فناوری های روز بهره بگیرند.

به گفته وی تا قبل از راه اندازی این سامانه کلینیک های صنعتی شهرک های صنعتی با احداث مراکز کسب و کار در ۴ شهرک عباس آباد، نصیرآباد، شمس آباد و پایتخت موضوع عارضه یابی در واحدهای صنعتی را پیگیری می کردند که البته هنوز نیز در آنجا این اقدام انجام می‌شود.

منبع: مهر

202

کد خبر: 891828

وب گردی

وب گردی