رسولی : مردم به دام حرف های به ظاهر شیرین دشمن نیفتند

عضو بنیاد امید ایرانیان گفت: مردم نباید به دام حرف های به ظاهر شیرین اما در واقع زهرآگین دشمنانی بیفتند که بنا دارند علیه حاکمیت جمهوری اسلامی بهره برداری کنند.

به گزارش ایسکانیوز حسن رسولی عضو بنیاد امید ایرانیان ، با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور اظهار کرد: یکی از دلایل بروز و ظهور چنین وقایعی، وجود نارضایتی های اجتماعی و یا اقتصادی در بدنه جامعه است که از این منظر، مسئولان اداره کشور در بخش های مختلف حاکمیتی باید به مثابه یک طبیب، این نوع رویدادها را به عنوان نشانه ای از بروز بیماری و یا آسیب پذیری جامعه به حساب بیاورند.

وی افزود: اگر دستگاه های مسئول با چنین نگاه عالمانه و کارشناسانه ای به موضوعات نگاه کنند، به نظر من بروز و ظهور این رویدادها در یک جامعه بیش از ۸۰ میلیون نفری، نه تنها امری غیرطبیعی نیست بلکه نشان دهنده پویایی، احساس مسئولیت و مشارکت آحاد جامعه است.

رسولی ادامه داد: به طور طبیعی و بر اساس تجارب مدیریتی ام می گویم، اگر غالب عوامل ایجاد کننده این وقایع و نارضایتی ها که رنگ و لعاب اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دارند، به دقت مورد بررسی و آسیب شناسی و درمان قرار بگیرند، همانند نقشی که «تب» در درمان بدن یک بیمارِ مبتلا به ویروس یا میکروب ایفا می کند، می تواند واکسینه کننده جامعه باشد.

وی تصریح کرد: اما اگر در این سطح و به موقع به صورت طبیبانه درمان نشود، طبیعی است که سطح نارضایتی گسترده تر شده و وارد حوزه های سیاسی می شود. اگر بخشی از مردم و یا حتی همه آحاد جامعه با رویکرد سیاسی و نوع رفتار حکمرانان مخالفت داشته باشند، قانون اساسی به صراحت اجازه تجمع و حتی بالاتر از آن، اجازه انجام راهپیمایی بدون حمل سلاح را هم داده است.

این عضو شورای شهر تهران افزود: اگر متولیان اداره امور عمومی کشور در این سطح نتوانند به توافقی مشترک با معترضین برسند، به طور طبیعی این سطح نارضایتی ها، رنگ و لعاب امنیتی به خود می گیرد و طبیعی است که در این صورت، امکان کنترل همه مولفه های موثر در ایجاد امنیت و یا ناامنی نه تنها در اختیار دولت بلکه در اختیار عوامل داخلی هم نخواهد بود و به طور طبیعی بیگانگان وارد ماجرا شده و به عنوان یک بستر مناسب، از این نوع نارضایتی های ارتقایافته، سوءاستفاده خواهند کرد.

رسولی ادامه داد: در برخی وقایع روزهای گذشته، مشاهده کردیم که عده ای مخالف گرانی بوده و هستند و عده ای هم مال باخته و در پی احقاق حقوق خود بودند اما وقتی همه این ها به سطحی رسید، دیدیم که رئیس جمهوری آمریکا و سایر کشورهایی که در عرصه بین‌المللی، مناسبات کاملا خصمانه ای با جمهوری اسلامی دارند، در لباس «میش» اما در نقش «گرگ» ظاهر شده اند و در پی بهره برداری سوء علیه وحدت و مصالح ملی هستند.

وی تصریح کرد: حاکمیت باید با گفتگو و تعامل، مدارای اجتماعی بیشتری را ایجاد کند. نهادهای اجتماعی و عموم مردم هم نباید به دام حرف های به ظاهر شیرین اما در واقع زهرآگین دشمنانی بیفتند که بنا دارند از این زمینه های نارضایتی و قصورهای احتمالی موجود، علیه حاکمیت جمهوری اسلامی که حاصل خون چندصد هزار شهید، ایثارگر و جانباز است، بهره برداری کنند.

رسولی خاطرنشان کرد: مدیریت امنیت داخلی، یکی از پیچیده ترین عرصه های مدیریتی است. در برخی موارد ممکن است حتی ادبیات به کار برده شده توسط یک مسئول به خصوص، در شرایط فعلی که رسانه ها و فضای مجازی نقش آفرینی بیشتری نسبت به دهه های ۶۰ تا ۷۰ دارند، موجب و موجد نارضایتی شود.

وی در همین باره تأکید کرد: من دولت و به طور مشخص وزیر کشور و متولیان امر سیاست و امنیت داخلی را توصیه می کنم از کنار این رویدادها، یک طرفه، سطحی و ظاهری عبور نکنند.

کد خبر: 891829

وب گردی

وب گردی