شیخ الازهر خواستار اقدام جهانی برای فلسطین و میانمار شد

"احمد طیب" شیخ الازهر خواستار اقدام بین المللی موثر برای فلسطین اشغالی و مسلمانان ستمدیده میانمار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از "القدس العربی"، احمد الطیب، شیخ الازهر در بیانیه‌ای ضمن آرزوی خیر و سلامتی برای همه ملت‌ها در سال ۲۰۱۸ از جامعه بین‌الملل و سازمان‌های کارآمد آن خواست برای دستیابی به جهانی عاری از فقر و گرسنگی اقدامی موثر انجام دهند.

الطیب گفت: قحطی در آفریقا، سرکوبی و ستم در میانمار، اشغال فلسطین، تلاش برای پایمال کردن حقوق فلسطینیان و غارت مقدسات آن همگی مسائلی هستند که باید در سال جدید در صدر توجه قرار بگیرند.

شیخ الازهر در ادامه بر ضرورت اقدامات به منظور انتشار فرهنگ بخشش و همزیستی در سراسر دنیا و پشت سر گذاشتن مظاهر تبعیض، افراطیگری و تروریسم تاکید کرد.

در ششم دسامبر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در میان مخالفت گسترده کشورهای عربی و اسلامی و بدون در نظر گرفتن حقوق ملت فلسطین اعلام کرد، قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می‌شناسد و دستور داد سفارت واشنگتن در تل‌آویو به قدس منتقل شود.

از ۲۵ اوت ارتش میانمار و شبه نظامیان تندرو بودایی جنایت‌ها و کشتار جمعی را علیه مسلمانان اقلیت روهینگیا در منطقه راخین مرتکب شدند.

بنا بر گزارش سازمان "پزشکان بدون مرز" دست کم ۹ هزار روهینگیایی از ۲۵ اوت تا ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۷ کشته شدند.

جنایت‌ها علیه اقلیت روهینگیا سال‌هاست که ادامه دارد تا جایی که ۸۲۶ هزار تن از آنها به بنگلادش پناه برده و براساس گزارش سازمان ملل ۶۵۶ هزار تن نیز از ۲۵ اوت ۲۰۱۷ از میانمار فرار کرده‌اند.

کد خبر: 891871

وب گردی

وب گردی