یوآندی لیال بهترین والیبالیست‌ سال ۲۰۱۷ جهان شد

در پایان نظرسنجی سایت ورلد آووالی یوآندی لیال با کسب ۵۲.۲۸ درصد آرا بالاتر از میخایلوف روس بهترین والیبالیست جهان در سال ۲۰۱۷ شناخته شد.

به‌ گزارش ‌ایسکانیوز ‌و ‌به نقل از سایت ورلد آووالی ، در نظر سنجی این سایت ستاره کوبایی تیم والیبال سادا کروزیرو گوی سبقت را از ماکسیم میخایلوف در کسب عنوان بهترین والیبالیست‌ جهان در سال ۲۰۱۷ ربود. یوآندی لیال با کسب تعداد آرای بیشتر نسبت به رقیب روسی بهترین والیبالیست جهان در سال ۲۰۱۷ از سوی ورلد آو والی انتخاب شد.

بر اساس آرا، لیال با پانزده هزار و ۹۴۵ رای (۵۲.۲۸ درصد) از ماکسیم میخایلوف روس که یازده هزار و ۴۹۳ رای (۳۷.۶۸ درصد) داشت، پیشی گرفت و بهترین والیبالیست جهان شد.

یوآندی لیال در سال ۲۰۱۷ عنوان قهرمانی سوپر لیگ برزیل را با ساداکروزیرو کسب کرد و بهترین بازیکن این باشگاه در سال ۲۰۱۷ شناخته شد. او همچنین به همراه این تیم برزیلی مدال برنز جام باشگاه‌های جهان را چند هفته‌ پیش در لهستان از آن خود کرد.

یوآندی لیال ستاره کوبایی والیبال است که حدود ۳-۴ سال است برای تیم ملی کشورش بازی نکرده و پس از ازدواج با یک برزیلی، تغییر تابعیت داده و قصد دارد از این پس برای تیم ملی برزیل بازی کند.

همچنین در بخش بانوان ژو تینگ، ستاره چینی باشگاه وافیک بانک ترکیه با کسب ۵۷.۱۴ درصد آرا بهترین والیبالیست زن جهان در سال ۲۰۱۷ شد. پس از او تاتیانا باسکویچ صربستانی با ۳۸.۰۵ درصد در رده دوم قرار گرفت.

602

کد خبر: 891878

وب گردی

وب گردی