حضور نماینده مجلس شورای اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی بافق

صباغیان نماینده مردم بافق در نشست روساء و دانشگاهیان بافق گفت : بررسی مسائل و مشکلات اختصاص بودجه و نظارت مجلس بر ردیف های جاری و عمرانی نیاز به بررسی و دقت نظر بیشتر دارد.


به گزارش ایسکانیوز، محمد رضا صباغیان نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی بافق در سالن کنفرانس این مجموعه علمی آموزشی حضور یافت تا در نشستی با حضور روسای مراکز دانشگاهی بافق و اساتید و دانشگاهیان؛ مسائل و مشکلات آموزش عالی را در این شهرستان بررسی و برای ایجاد دانشگاه فنی حرفه ای تصمیم گیری نمایند.
در ابتدای این نشست دکتر حسینعلی لازمی رییس دانشگاه آزاد اسلامی بافق با ارائه گزارشی از ترکیب جمعیتی دانشجویی و علاقمندان به تحصیل در مراکز آموزش عالی گفت : روند توسعه ای دانشگاه ازاد اسلامی در حال گذر از آموزش محوری و وابستگی صرف به شهریه دانشجویان به مسیر پژوهش محوری و استفاده از تحقیقات و ایجاد مراکز فناوری می باشد تا بتواند با جذب و به کارگیری ایده های فنآورانه به سمت دانشگاه های نسل سوم حرکت نماید.
وی با اشاره به آمار دانش آموزان بافقی و تغییر علاقه مندی آنها به رشته های فنی و هنرستانی گفت: با وجود رشته های فنی و مهندسی در مراکز آموزش عالی و دانشگاه های بافق می بایست زمینه ترغیب و تشویق دانش آموزان را به تحصیل در سایر رشته های تجربی و علوم انسانی مورد نیاز در آینده بافق فراهم آورد.
استفاده از امکانات و تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی مراکز آموزش عالی در بافق و سرمایه های علمی و باتجربه این مراکز در جهت رشد و شکوفایی مورد دیگری بود که رییس دانشگاه آزاد اسلامی بافق به آن اشاره کرد و افزود: مدرسه سما از مهرماه امسال اقدام به جذب دانش آموزان در پایه ابتدایی کرده است و با دریافت مجوز از سال آینده دختران دانش آموز می توانند در این مدرسه به تحصیل بپردازند.
در ادامه محمد رضا صباغیان با اشاره به فرآیند بررسی بودجه در مجلس شورای اسلامی گفت : متاسفانه از نگاه کارشناسان اقتصادی وضعیت مناسبی در موضوع بودجه نداریم و در بعضی از موارد تنگناهای مالی و اقتصادی بر درآمد و هزینه های جاری و عمرانی بودجه سایه افکنده است.
وی نظارت ضعیف مجلس را عاملی در عدم تحقق ردیف های بودجه دانست و افزود: پیشنهاد شده است تا قبل از تصویب بودجه ۹۷ بودجه سال گذشته بررسی و نقاط ضعف و قوت اجرای آن با هدف برنامه ریزی در تخصیص اعتبارات و جذب منابع مالی مورد بازنگری و مراقبت بیشتر قرار گیرد.
نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی در خصوص ایجاد دانشگاه فنی حرفه ای در شهرستان بافق و پذیرش دانشجو از مهرماه سال آینده گفت :
می بایست آمارهای مربوط به جذب و اشتغال دانشجویان در مراکز صنعتی و معدنی و نیاز آنها در سالهای آتی مورد بازبینی و دقت نظر قرارگیرد و براساس تقاضا و علاقمندی دانشجویان و بازار اشتغال آنان برنامه ریزی صورت گیرد که نقش دانشگاه ها و مراکز دانشگاهی در تربیت نیروی کارشناس و کاردان در تمامی رشته ها و گرایش های مورد نیاز بافق انکار نشدنی هست.
وی در پایان در نشست تخصصی با روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بافق حضور یافت تا در موارد مختلف بررسی و تصمیم گیری نمایند.
گفتنی است شهرستان بافق سه مرکز آموزش عالی با نام های دانشگاه آزاد اسلامی ؛ دانشگاه پیام نور و علمی کاربری دارد که از سال ۷۴ تاکنون بیش از هشت هزار دانشجو از دانشگاه آزاد اسلامی فارغ التحصیل و جذب بازار کار شده اند.

کد خبر: 891973

وب گردی

وب گردی