وزیر جهادکشاورزی: کمبود تخم مرغ از طریق واردات تامین می‌شود/شرمنده مردم هستم

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بخشی از کمبود تخم مرغ از طریق واردات تأمین می شود گفت: تلاش می کنیم شرایط بازار را با توزیع تخم مرغ وارداتی کنترل کنیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمود حجتی در حاشیه سی و دومین دوره انتخاب و معرفی نمونه های ملی بخش کشاورزی در جمع خبرنگاران درباره نابسامانی های اخیر بازار تخم مرغ با بیان اینکه سال گذشته و امسال با شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در واحدهای مرغ تخم گذار روبرو بودیم که موجب شد بخشی از این واحدها از بین برود، اظهار داشت: در حال حاضر به علت گسترش آنفلوانزا با کمبود عرضه تخم مرغ در بازار مواجه شدیم که بخشی از این کمبود را از طریق واردات تأمین می کنیم.

حجتی تصریح کرد: با کنترل چگونگی توزیع به بازار مصرف، تلاش می کنیم آرام آرام شرایط بازار را کنترل نماییم.

وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه امروزه قیمت محصول نهایی طیور تولید شده در کشور از قیمت جهانی پائین تر است، گفت: در حال حاضر قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ در بازار جهانی بین ۲ تا ۲.۱۰ دلار است اما این محصولات در ایران با قیمت ارزان تری عرضه می شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر قیمت خرید شیر خام از دامداران کمتر از نرخ مصوب است، خاطرنشان کرد: باید بتوانیم از طریق یارانه بازار این محصول را به نفع تولید کنندگان و مصرف کنندگان تغییر دهیم تا همه بتوانند این کالا را مصرف کنند البته بنده شخصا شرمنده دامداران و مردم هستم.

وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود درباره یارانه‌های بخش کشاورزی با بیان اینکه بیشترین یارانه‌هایی که در این حوزه داده می‌شود مربوط به‌ آب و خاک است، گفت: به گونه‌ای که در سال ۹۶، ۷ هزار میلیارد تومان در شاخه‌های مختلف و مناطق مختلف کشور در مزارع هزینه برای اجرای این طرح‌ها شده است.

حجتی افزود: ۸۵ درصد هزینه‌های اجرای سیستم‌های نوین آبیاری توسط دولت پرداخت می‌شود تا تولید در کشور تقویت شود.

وزیرجهاد کشاورزی اضافه کرد: نهاده‌هایی که برای تامین خوراک دام و طیور در کشور از طریق واردات تامین می‌شود؛ سعی کرده‌ایم که ارز آن را از ارزانترین ارز در کشور (ارز مبادله‌ای)‌ بدون وقفه تامین کنیم تا با کاهش قیمت نهاده‌ها قیمت مرغ افزایش پیدا نکند.

منبع: مهر

401

کد خبر: 891990

وب گردی

وب گردی