نمایشگاه پرتره یکصد چهره ورزشی ایران برگزار می شود

یک صد پرتره نقاشی از چهره های ورزشی ایران که توسط صد هنرمند به تصویر کشیده شده است، برای نخستین بار در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد رونمایی می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی این برنامه نمایشگاه «100 چهره ی ورزشی ایران» سومین رویدادی است که تحت عنوان «چهره های سرشناس ملی» اینبار بـا خلق 137 اثر برای نخستین بار با موضوع چهره هـای ورزشی برگزار می شود.

هیوا پاشائی طراح و مسوول برگزاری این نمایشگاه با ذکر این نکته که هدف از برگزاری نمایشگاه نقاشی پرتره ی یکصد چهره ی ورزشی ایران قدردانی از مقام ورزشکاران نام آور ایرانی است گفت :این حرکت هنری از آغاز شکل گیری تاکنون، با برگزاری چند دوره ورکشاپ حرفه ای، و آموزش برخی تکنیک هـای گوناگون و مدرن به جمع بسیاری از هنرمندان، موجب پدید آمدن صدها اثر فـاخر و کم نظیر در زمینه ی «پرتره» گردیده است کـه حاصل آن در موزه ی قصر تهران، گالری آریانا و فرهنگسرای نیاوران به نمـایش درآمده است.

وی افزود : پس از برگـزاری نمایشگاه «پرتره نگـاری مشـاهیر موسیقی ایران» و «یکصد چهره ی محبوب سینما تئاتر ایران» این جریان مستقل هنری، پرتره ی چهره های ورزشی محبوب خویش را اینبار در موزه ی هنرهای زیبـا، واقع در مجموعـه فرهنگی-تاریخی سعدآباد به نمـایش خواهد گذاشت.

نمایشگاه نمایشگاه پرتره ی یکصد چهره ی ورزشی ایران دربرگیرنده ی 137 اثر از 104 چهره ی ورزشی است که با انتخاب 100 نقاش به تصویر کشیده شده اند.

آیین افتتاحیه این نمایشگاه با حضور چهره های سرشناس هنری، ورزشی و فرهنگی جمعه 15 دی ماه، ساعت 15 در موزه ی هنرهای زیبای مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار می شود.

علاقمندان جهت بازدید از این نمایشگاه می توانند همه روزه از ساعت 9 تا 16 و روزهای جمعه از ساعت 9 تا 20 به نشانی: تهران، خیابان ولیعصر، خیابان فلاحی (زعفرانیه)، انتهای خیابان طاهری، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، موزه هنرهای زیبا مراجعه کنند.

503

--

کد خبر: 892167

وب گردی

وب گردی