ابوبکر بغدادی در الخابور سوریه

نایب رئیس کمیته روابط خارجه در پارلمان سوریه اظهار داشت، ابوبکر بغدادی در منطقه الخابور در شمال شرق سوریه و تخحت حمایت آمریکایی ها قرار دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اسپوتنیک، نایب رئیس کمیته روابط خارجه در پارلمان سوریه عمار اسد گفت: ارتش سوریه امروز در شهر دیرالزور می‌جنگد. گروه‌هایی از داعش در شرق خابور که در کنترل آمریکایی‌هاست، حضور دارند. به نظر می‌رسد که ابوبکر بغدادی، رهبر داعش در این منطقه باشد و به زندگی عادی خود با حمایت آمریکایی‌ها ادامه می‌دهد. آنها در حال طرح‌ریزی نقشه‌هایی هستند. آمریکا نوک پیکان اسرائیل در منطقه برای ضربه زدن به ارتش سوریه و تقسیم این کشور است.

وی تاکید کرد: دمشق به خوبی می‌داند آنها چه نقشه‌ای دارند. به همین دلیل تمامی سناریوها و طرح‌های جایگزین برای مقابله با هر گونه تغییری در موضع‌گیری‌ها در میدان نبرد را در اختیار داریم و ارتش در تمامی استان‌ها مستقر است هر چند در برخی استان‌ها به شکل کامل حضور ندارد اما حضورش در خاک سوریه احتمالا به ۹۸ درصد برسد. پیامد هر گونه اقدام غیرمسؤولانه‌ای متوجه آمریکا و منافع این کشور خواهد بود، زیرا آمریکایی‌ها امروز در سوریه به دنبال آغاز طرح‌های جدیدی هستند اما این طرح‌ها نیز مانند گذشته ناکام خواهند ماند.

کد خبر: 892179

وب گردی

وب گردی