ایجاد اشتغال و حل  بیکاری مهمترین دغدغه دولت است

معاون وزیر کار بالا بودن نرخ بیکاری و کاهش قدرت خرید معیشت را دو چالش مهم اقتصاد عنوان کرد و توجه به اشتغال روستاییان و مرزنشینان و حل بیکاری جوانان را دغدغه مهم دولت دانست.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سیدحمید کلانتری اظهار کرد: در حال حاضر مشکل بیکاری و کاهش قدرت معیشت دهک های پایین جامعه اصلی‌ترین چالش اقتصاد کشور به شمار می‌رود و این دو عامل ناشی از شرایط حاکم بر اقتصاد، رکود، تحریم‌های خارجی و برخی سیاست های غلط سال های گذشته است.

او اشتغال دانش آموختگان و جویندگان کار را یک دغدغه‌ ملی دانست و گفت: با توجه به فراگیری معضل بیکاری و لزوم ارتقای سطح معیشت افراد لازم است همه دستگاه ها و متولیان در این زمینه همکاری و حمایت لازم را صورت دهند.

کلانتری با اشاره به عدم توجه به روستاها و مناطق محروم و مرزی و عدم سرمایه‌گذاری مناسب در روستاها، گفت: اگر امروز با افزایش پدیده حاشیه‌نشینی، معضل اعتیاد، بزهکاری و برخی ناهنجاری‌ها مواجه هستیم به دلیل آن است که به سرمایه‌گذاری و رونق روستاها توجه نکرده‌ایم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اجرای طرح اشتغال فراگیر در روستاها و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت را گامی موثر در جهت رفع فقر و تبعیض از جوامع روستایی و عشایری و ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار عنوان کرد.

او افزود: دولت دو طرح اشتغال فراگیر با اعتبار ۲۰ هزار میلیارد تومان و طرح اشتغال روستایی با اعتبار ۱.۵ میلیارد دلار معادل ۱۱ هزار میلیارد تومان را با عاملیت چهار بانک کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید برای اشتغال روستایی درنظر گرفته که تسهیلات مذکور را به روستاییان و متقاضیان شهرهای کمتر از ده هزار نفر پرداخت می‌کند.

کلانتری تاکید کرد: رویکرد ما در طرح اشتغال روستایی راه اندازی تعاونی‌های تولیدی و خدماتی با گرایش های مختلف در روستاها است تا از ظرفیت آنها برای ایجاد اشتغال ارزان و پایدار استفاده شود.

منبع: ایسنا

401

کد خبر: 892185

وب گردی

وب گردی