سندی به عنوان منشور حقوق شهروندی

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش پیشنهاد داد که شهرداری در راستای تحقق مصوبه منشور حقوق شهروندی مکانی را برای گفت و شنود مردم ایجاد کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، احمد مسجدجامعی در تذکرات پیش از دستور سی و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: سندی به عنوان منشور حقوق شهروندی وجود دارد که این روزها مورد بحث قرار گرفته است.

وی گفت: در این سند حق اعتراض به رسمیت شناخته شده است و در سال 94 نیز منشور حقوق شهروندی در شورا به تصویب رسید و در برنامه پنج ساله سوم نیز درخواست می‌شود سند حقوق شهروندی مورد توجه قرار بگیرد.

وی گفت: بهتر است با تعامل و همکاری وزارت کشور و دیگر دستگاه‌های ذیربط، حق انتقاد و اعتراض به رسمیت شناخته شود و شرایطی فراهم کنیم که این طرح در جایگاه خودش قرار بگیرد و انجام شود.

وی بیان داشت: مجوز انتقاد و اعتراض با وزارت کشور است و باید فضایی را براساس قانون حقوق شهروندی مانند بوستان گفتگو و دیگر مکان‌ها برای این امر اختصاص داد و از شهرداری تهران درخواست می‌شود بابت این موضوع با وزارت کشور وارد مذاکره شوند.

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش افزود: شهرداری تهران می‌تواند پیشقدم این موضوع شود و امکانات لازم را با تصویب شورا فراهم کند.
706

کد خبر: 892245

وب گردی

وب گردی