پیش بینی ۲ میلیارد دلار جهت ساماندهی و مدیریت پسماند کشور در سال ۹۷

معاون امور شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: مبلغ ۲ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی جهت ساماندهی و مدیریت پسماندهای کشور پیش بینی شده است.

به گزارش ایسکانیوز ، هیربد معصومی معاون امور شهرداری ها و دهیاری های کشور در هشتمین همایش شهر ایده آل در مرکز همایش های بین المللی کیش با اشاره به تولید روزانه ۵۸ هزار تن پسماند در کشور اظهار کرد: سالانه ۴۵۰ هزار میلیارد ریال خسارت به محیط زیست به واسطه این پسماندها وارد می شود.
وی با تاکید برای اینکه طرح های جامع نیاز است تا مشکلات حوزه پسماند در کشور رفع شود افزود: شهرداران برنامه های مدیریت خود را آماده کنند تا این معضل تا آخر دولت دوازدهم رفع شود.
وی افزود: در دولت یازدهم به شهرداری ها و شوراها توجه ویژه ای شده است و با وجود کمیسیون دائمی به همین منظور در دولت ر از این کمیسیون متاسفانه استفاده لازم نشده است.
معصومی با تاکید بر اینکه بیش از ۷۰ درصد درآمد شهرداری ها در کشور ما از محل صدور پروانه ساخت تامین می شود افزود: در دنیا این مبلغ ۳ تا ۴ درصد درآمد شهرداری ها را تشکیل می دهد.
وی با تصریح بر اینکه پیامد این اتفاق رکود شهرداری به دنبال رکود ساخت و سازها در کشور خواهد بود از پیش بینی ۲ میلیارد دلار جهت ساماندهی مدیریت پسماند از کشور در سال ۹۷ از محل صندوق توسعه ملی کشور خبرداد.
این مقام مسئول در سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با تاکید بر توجه وزارت کشور به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به تخصیص ۲۲ هزار میلیارد ریال بودجه از ابتدای دولت تدبیر وامید به بهساری و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهری در برخی کلان شهرها اشاره کرد و افزود: این تسهیلات با هدف کاهش آلودگی به کلان شهرها اختصاص یافته است و در سال جاری نیز ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت با بهره ۸ درصد مجدد در این راستا اختصاص داده شده است.
وی از انعقاد قرار داد خرید ۴۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس برای توسعه ناوگان ۱۸ شهر کشور خبرداد و افزود: سال آینده نیز ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس و سه هزار دستگاه مینی بوس نوسازی می شود.
نوسازی ۱۵ هزار تاکسی و ۲ هزار دستگاه کامیون حمل بار شهری با ارائه تسهیلات به گفته این مسئول در شهرداری ها از طرح هایی است که در سال آتی اجرایی خواهد شد.
هشتمین نمایشگاه و همایش « شهر ایده آل» با هدف ارتقاء سطح مدیریت شهری وحمایت از تولیدات داخلی در جزیره کیش در حال برگزاری است.
در این نمایشگاه یکصد شرکت داخلی آخرین تجهیزات و دستاوردهای خود در حوزه مدیریت وخدمات شهری، شهرداری ها و سازمان های وابسته را به نمایش گذاشته اند .

ایجاد بستر مناسب برای عرضه محصولات با کیفیت به شهرداری ها، دهیاری ها و پیمانکاران، ارائه الگوی شهرهای ایده آل‌، کمک به توسعه فروش عرضه کنندگان فناوری های نوین روز دنیا در حیطه مدیریت شهری و حمایت از تولیدات ملی با رویکرد اقتصاد مقاومتی از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

در هشتمین دوره نمایشگاه خدمات شهری و فضای سبز شهرایده آل که در مرکز بین المللی نمایشگاههای کیش گشایش یافته شرکت کنندگان در حوزه های مبلمان شهری، حمل و نقل عمومی، مدیریت و خدمات شهری، راه و شهر سازی، آتش نشانی و خدمات ایمنی، فضای سبز، روشنایی و نورپردازی شهری، تبلیغات شهری و زیبا سازی، فناوری اطلاعات، بازیافت و تبدیل مواد، آخرین تولیدات و دستاوردهای خود را به نمایش گذاشتند.

برگزاری نشست با حضور مسئولان در حوزه های پسماند، پارکها و فضای سبز، زمین و مسکن، شهرهای نمونه گردشگری، استارت آپ های عرصه فناوری های نوین خدمات شهری، فرصت های سرمایه گذاری حوزه شهرداری های کشور وکارگاه های تخصصی برای مخاطبان حوزه مدیریت شهری از برنامه های جنبی این دوره از نمایشگاه وهمایش شهر ایده آل است.

گفتنی است، سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور ، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اتحادیه اتوبوسرانی، اتحادیه تاکسیرانی، سازمان همیاری استان های تهران و خراسان رضوی، شورای عالی استان ها و سازمان پدافند غیرعامل از جمله مشارکت کنندگان این رویداد هستند و همچنین سازمان شهرداریها حامی این رویداد است.

701

کد خبر: 892269

وب گردی

وب گردی