فلاحت پیشه : کردها با افتخار خود را ایرانی می دانند

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه ایران در قبال کردهای منطقه نیازمند بازنگری جدی است گفت: ما باید ارتباط مان را با کردهای منطقه،به صورت جدی بازبینی کنیم.

حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز با اشاره به اینکه تاریخ قرابت کُرد و ایران بسیار اصیل تر و عمیق تر از ارتباط کُردها با دیگر کشورها است اظهار کرد: من معتقدم که سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال کردهای منطقه نیازمند بازنگری جدی است ضمن آنکه ما باید ارتباط مان را با کردهای منطقه،به صورت جدی بازبینی کنیم.

وی بیان داشت: قوم کردها مردمانی با روحیه فداکاری و در عین حال صادقی هستند و این واقعیت و خصلت موجب می شود که بتوان به آن ها اعتماد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این نکته که ایران باید در موضوع اقلیم کردستان سیاست گذاری های دیگری اتخاذ کند،خاطر نشان کرد: نوع سیاست یکسانی که در موضوع اقلیم کردستان با ترکیه اتخاذ کردیم به ضرر منافع ملی ما تمام شد چرا که ایران مرزهای خود را با اقلیم بست و تجارت مرزی و مرزنشینان ما دچار آسیب جدی شدند لذا تغییر نگاه ایران به کردها در منطقه یک امری الزامی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کشور ترکیه بیشترین سیاست های راهبردی را علیه کردها و علیه دولت عراق داشت و هنوز مناسبات خود با داعش زیر سوال است،متاسفانه با تدبیرهای اقتصادی که صورت دادند بهره اقتصادی هنگفتی با عراق و اقلیم کردستان می برد و تمام بازار ایران در عراق را به دست خود گرفته است.

فلاحت پیشه افزود: کردها با افتخار خود را ایرانی مپندارند و این احساسی است که در میان کردهای سایر کشورها وجود دارد به همین خاطر من معتقدم جمهوری اسلامی ایران باید با تدابیر ویژه تری در حوزه مناسبات منطقه ای، هم با دولت های عراق،ترکیه و سوریه ارتباط داشته باشد و هم در عین حال از این نگاه توام با حسن نیتی که کردها به ایران دارند، استفاده لازم را ببرد چرا که کردها در منطقه یک واقعیت هستند و بخشی از جمعیت فعال،پویا، ،سیاسی و خوداتکا منطقه به شمار می آیند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان با تاکید بر اینکه واقعیت این است که در طول تاریخ کشورهای منطقه از رژیم صهیونیستی تا کشورهای غربی به دنبال استفاده ابزاری از کردها بودند اذعان کرد: ایرانیان در طول ایام برای دفاع از جان و مال کردها خود را به خطر انداخته اند و سرباز ایرانی و سرباز کرد عراقی در کنار هم علیه استبداد و استکبار صدام و فتنه تروریسم جنگیده اند و این تنها یک موضوع را به اثبات می رساند که قومیت ها هیچ تفکیکی از هم ندارند و همه برای اعتلای ایران اسلامی تلاش خود را به انجام خواهند رساند.

301

کد خبر: 892297

وب گردی

وب گردی