اقدام به آدم ربایی در پوشش مسافر کش

متهم سابقه‌داری که در پوشش مسافربری با یک دستگاه خودروی پراید نقره‌ای سرقتی، اقدام به آدم‌ربایی، سرقت مقرون به آزار و اذیت و ایراد ضرب و جرح عمدی زنان و دختران جوان می‌کرد به دام کارآگاهان پلیس پایتخت افتاد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، در مورخه 11 آذر 1396 خانم جوانی با مراجعه به کلانتری 147 گلبرگ به مأموران اعلام کرد که توسط راننده یک دستگاه خودرو پراید 141 نقره ای ربوده شده و در حالیکه این شخص پس از سرقت کیفش قصد آزار و اذیت وی را داشته، در یک لحظه موفق به فرار از دست این شخص شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع آدم ربایی، سرقت مقرون به آزار و اذیت و ایراد ضرب و جرح عمدی و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت ادامه رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکی پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:ساعت 14:30 مورخه 11 آذر 1396 از خیابان جشنواره به مقصد سیدخندان سوار یک دستگاه خودرو پراید 141 نقره ای رنگ شدم؛ راننده فردی لاغر اندام، حدودا 40 تا 45 ساله با ته ریش و معتاد به نظر می رسید.

شاکی ادامه داد: در بین راه، در اتوبان شهیدباقری از مسیری رفت که بسته بود و عنوان داشت که اینجا بسته است و باید از مسیر دیگری برویم . بنده چون به مسیر شهری آگاهی کامل ندارم، ابتدا باور کردم اما در ادامه به ایشان اعتراض کرده و تذکر دادم که از مسیر اصلی برود که ناگهان راننده از مسیر اصلی خارج شد و به مسیر فرعی در محدوده شهرک امید رفت.

وی گفت: من که ترسیده بودم مکررا اصرار کردم که ماشین را متوقف کند یا به مسیر اصلی باز گردد اما راننده بی توجه به صحبت های بنده، سرعت ماشینش را زیاد کرد.

شاکی در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: بنده قصد پریدن از ماشین را داشتم که راننده دستم را محکم گرفت و کشید و شروع به ضرب و شتم عمدی کردو مرا بین فاصله دو صندلی جلو انداخت و شروع به تهدید و فحاشی کردن کرد . گلوی مرا به شدت فشار می داد و ضربات محکمی به سر و صورتم می زد. قصد آزار و اذیت مرا داشت که با او درگیر شده و با تلاش زیاد و ضربات پا توانستم در ماشین را باز کرده و خودم را از ماشین به بیرون پرتاب کنم.

کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با انجام تحقیقات میدانی و بهره گیری از تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته موفق به شناسایی خودرو پراید 141 نقره ای شده؛ در بررسی ارکان هویتی خودرو اطلاع پیدا کردند که خودرو دارای سابقه سرقت بوده و در همان تاریخ 1 آذر 1396 در منطقه شهرری سرقت شده است.

در ساعت 1:30 بامداد مورخه 17آذر 1396 عوامل گشت آشکار پلیس آگاهی در حین گشت زنی در محدوده اتابک به یک دستگاه خودرو پراید که به صورت مشکوک در داخل کوچه ای خلوت و تاریک پارک بود مشکوک شدند.

در بررسی به عمل آمده اطلاع پیدا کردند که خودرو دارای سابقه سرقت بوده و دستور دستگیری سرنشینان آن در سیستم جامع پلیس ثبت شده است.

راننده خودروی پراید با مشاهده گشت پلیس آگاهی اقدام به روشن نمودن پراید و فرار از محل می کند.

در زمان تعقیب و گریز، مأموران گشت متوجه حضور خانمی در قسمت سرنشین صندلی جلوی پراید شدند که با راننده درگیر شده است؛ نهایتا خودرو پراید از مسیر اصلی منحرف شده و با جدول کنار خیابان برخورد کرده و دچار ترکیدگی لاستیک می شود و راننده آن دستگیر می شود.

با دستگیری راننده پراید به نام علیرضا . ج ( 42 ساله ) و در بررسی سوابق وی مشخص شد که او از مجرمین سابقه داری است که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف مرتبط با آزار و اذیت جنسی، آتش سوزی عمدی و سرقت اماکن در تهران، ورامین و استان اصفهان دستگیر و روانه زندان شده و در حال حاضر نیز تحت تعقیب دستگاه قضایی قرار دارد.

خانم جوانی که در زمان دستگیری متهم در داخل خودرو پراید حضور داشت و با متهم درگیر شده بود ، پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت 22 روز پنجشنبه مورخه 16 آذر 1396 در حالیکه هوا بارانی بود از محل کارم در افسریه به قصد رفتن به خانه خارج شده و به عنوان مسافر سوار یک خودرو پراید شدم.

شاکی ادامه داد: زمانیکه در نزدیکی محل سکونت به راننده اعلام کردم که کمی جلوتر پیاده خواهم شد، ناگهان راننده خودرو را متوقف کرد و به سرعت به عقب ماشین آمد ؛ به من حمله ور شد و با دست، دهان و گلویم را گرفت؛ به زور مرا به صندلی جلو برد و درهای ماشین را قفل و مرا مورد آزار و اذیت قرار داد.

وی گفت: در همین زمان بود که این شخص متوجه چراغ گردان ماشین پلیس شد که بلافاصله ماشین را روشن کرده و شروع به حرکت کرد. نهایتا پس از طی مسافت کوتاهی و در حالیکه ماشین پلیس به دنبال ما آمده بود، با این شخص درگیر شده و موفق شدم تا خودرو را از مسیر اصلی اش خارج کرده و در ادامه مأمورین نیز اقدام به دستگیری راننده پراید کردند.

سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه این خبر گفت : در ادامه رسیدگی به پرونده و با مواجهه حضوری مابین اولین شاکی با متهم ، شاکی صراحتا و به صورت کامل متهم را مورد شناسایی قرار داده و در ادامه تحقیقات و با بررسی پرونده های مشابه، یکی دیگر از شکات پرونده نیز شناسایی و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی دعوت شد.

سرهنگ فخرالدین افراسیابی در ادامه اعلام داشت: با توجه به سوابق متعدد متهم در ارتکاب جرایم مرتبط با آزار و اذیت جنسی و به منظور شناسایی دیگر شکات احتمالی ، متهم با قرار قانونی و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است بنابر این از کلیه شکات دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم و پی گیری شکایات خود به نشانی پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در سیدخندان – خیابان ابوذر غفاری – جنب کلانتری 120 سیدخندان مراجعه کنند.
706

کد خبر: 892448

وب گردی

وب گردی