جشنواره عمار پیشرفت فیلمسازان را مهیا می کند

فیلمساز جشنواره فیلم عمار، گفت: جشنواره فیلم عمار امکان پیشرفت فیلمسازان در آینده را مهیا می کند.

امیر نصیری در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره اهمیت برگزاری جشنواره فیلم عمار، اظهار کرد: مسوولان این جشنواره بدون سختگیری از آثار فیلمسازان جوان استقبال می کنند و فضا را برای شکوفایی استعدادها فراهم می کنند.

وی ادامه داد: این جشنواره باعث ایجاد انگیزه در مستندسازان جوانی می شود که امکان اکران فیلم هایشان در مکان دیگری وجود ندارد اما انتظار می رود که روند فیلمسازی را به سمت رشد فیلمسازی پیش برند.

این فیلمساز با اشاره به اینکه در حال حاضر جشنواره فیلم عمار کارگاه های مختلفی مانند شناخت تدوین، ایده و...را برپا کرده، گفت: با برگزاری کارگاه های مختلف فیلمسازی بی شک در آینده با نسلی از مستندسازان حرفه ای رو به رو می شویم .

نصیری افزود: این جشنواره به تعالی فیلمسازان کمک می کند و امید داریم که در آینده مستند های ایرانی در بخش بین الملل نیز دیده شوند و از نظر محتوا و فرم نیز بدون نقص ارائه شوند.

وی درباره فیلم هایی که برای جشنواره فیلم عمار ساخته است، گفت: دو فیلم مستند در بخش اقتصاد مقاومتی با نام های «از صفر تا صد» و «حاصل فصل من» را به جشنواره فیلم عمار ارائه دادم.

این فیلمساز مدت زمان مستند «از صفر تا صد» را 30 دقیقه اعلام کرد و ادامه داد: مستند «از صفر تا صد» داستان شخصی به نام حاج محمود است که از وضع مالی زیر صفر با پشتکار و تلاشی که در زندگی شخصی خود دارد، به وضعیت مالی مناسبی می رسد و رفاهش را حاصل دسترنج خود می داند.

نصیری گفت: «حاصل فصل من» داستان زندگی شخصی به نام حبیبه نصیری است که با معضلات روستای خود مبارزه می کند و با اشتغالزایی مردم روستا را وارد چرخه تولید می کند.

وی خاطرنشان کرد: تهیه کننده این آثار بنیاد روایت فتح است که در گذشته نیز در تلویزیون پخش شده است.

503

کد خبر: 892470

وب گردی

وب گردی