10 نویسنده که به پدیده های 2018 تبدیل خواهند شد

از یک ناکجاآباد در آینده‌ای نزدیک، تا جایی که میانگین امید به زندگی به 300 سال رسیده، رمان‌نویسان نوظهور به میدان آورده‌اند تا در سال 2018 داستان‌های متفاوتی برای گفتن داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز از ایندیپندنت - رالف والدو امرسون، نویسنده و فیلسوف قرن نوزدهمی می‌گوید: «داستان حقیقت‌هایی را نشان می‌دهد که واقعیت آنها را پنهان می‌کند.» در دنیای سیاست‌های مضحک و شبکه‌های اجتماعی آکنده از اخبار جعلی، شاید داستان تنها چیزی است که برای فهم واقعیت دوران‌مان به آن نیاز داریم. از طریق داستان می‌توانیم عمق تجربیات انسان را بهتر بفهمیم و به مفاهیم ناملموس و احساسات بیرونی زندگی بدمیم.

در این گزارش به نویسندگان جوانی می پردازیم که شاید در سال آینده نامشان را زیادتر بشنویم و حتی برای خرید کتاب هایشان صف بکشیم:

- لیلا سلیمانی
لیلا سلیمانی اهل مراکش است و در پاریس تحصیل کرده و زندگی می کند. او نخستین رمانش،«در باغ غول» را در سال 2014 میلادی منتشر کرد و توانست عنوان اولین زن مراکشی برنده جایزه ادبی لامامونیا را از آن خود کند. رمان دوم او، تنها در هفته نخست انتشارش بیش از 100 هزار نسخه در فرانسه فروخت و سلیمانی را در سال 2017 تبدیل به دوازدهمین زن (و اولین زن مراکشی) برنده جایزه معتبر پریکس گانکورت کرد.
«لالایی» که آخرین اثر اوست، یک رمان پلیسی-روانشناسی غم‌انگیز است که با قتل دو کودک توسط پرستارشان آغاز می‌شود. ترجمه انگلیسی این اثر در تاریخ ۱۱ ژانویه (21 دی ماه) توسط انتشارات فابر منتشر خواهد شد. سلیمانی در کنفرانس مطبوعاتی این جایزه گفت ایده این داستان از تجربه خودش با پرستاری که در کودکی داشته آمده است: «همیشه تحت تاثیر موقعیت دشوار پرستارهایم و تحقیرهایی که می‌شدند قرار می‌گرفتم.»

- ایمیجِن هرمس گوِر
ایمیجن هرمس گور دانشجوی باستان‌شناسی، انسان‌شناسی و تاریخ هنر بود که برای کار به موزه رفت و در آنجا با الهام از سازه‌های مصنوعی پیرامونش، شروع به نوشتن کرد.
به طور خاص تصویر بدن یک میمون ژاپنی و دم ماهی که به هم دوخته شده‌ بودند، ایده پایان‌نامه کارشناسی ارشد او بود که جایزه «کورتیز براون» را برایش به ارمغان آورد. این ایده بعدها پرورش یافت و به «پری دریایی و خانم هنکاک» تبدیل شد. پیش‌نویس اولیه آن در اولین مسابقه رمان ام.اس.لکسیا در سال 2015 فینالیست شد و در فهرست کوتاه جایزه بنیاد نویسندگان دبورا راجرز قرار گرفت.
«پری دریایی و خانم هنکاک» اولین رمان هرمس گور است. نویسنده در این رمان افسانه یک زن باکلاس از سوهوی لندن و یک تاجر بیوه را ترسیم می‌کند که در دهه 1780 میلادی می گذرد. داستانی که از یک اثر واقعی در موزه بریتانیا الهام‌ گرفته شده است.
پری دریایی و خانم هانکاک در ۲۵ ژانویه (5 بهمن ماه) توسط انتشارات هارویل سکر منتشر خواهد شد.

- دیوید چریندی
دیوید چریندی در تورنتو به دنیا آمده و در حال حاضر زبان انگلیسی تدریس می‌کند. کتاب نخست او «سوکویان»، نامزد 11 جایزه ادبی شد و جدیدترین داستان کوتاه او، جایزه داستان نویسندگان راجرز را در سال 2017 به دست آورد.

اما مشهورترین اثر او درحال حاضر رمان «برادر» است که قرار است هشتم ماه مارس (17 اسفند ماه) توسط انتشارات بلومزبری در آمریکا منتشر شود. «برادر» داستان دو پسر مهاجر اهل ترینیداد (جنوبی‌ترین جزیره دریای کارائیب) است که در دهه هشتاد و نود و در دوران رونق هیپ هاپ به حومه محرومی در تورنتوی کانادا می‌رسند. داستان با اتصال گذشته و حال به همدیگر، رابطه میان دو برادر و تبعیض‌ها و انتظاراتی که هر روز با آن مواجه می‌شوند، نشان می‌دهد و البته یک اتفاق غم‌انگیز که زندگی‌شان را برای همیشه تغییر می‌دهد.

- ریچل هِنگ
ریچل هنگ در سنگاپور به دنیا آمده و داستان‌های کوتاه اش در مجلات ادبی چاپ می شود. او امسال توانست با نخستین رمان خود «باشگاه خودکشی»، جایزه «جین گسکه پریر اسکونر» را به دست آورد.
این رمان داستان دو زن، لیا و آنیا را در آینده نه چندان دوری در نیویورک نشان می‌دهد که در آن میانگین امید به زندگی به 300 سال رسیده و جست‌وجوی پایان‌ناپذیر جاودانگی، به یک ژن برتر انجامیده و در عین حال یک گروه قانون‌شکن به دنبال حق زندگی یا مرگ افراد به انتخاب خود هستند.
هنگ در مورد این رمان می‌گوید: «می‌خواستم درباره وسواس اجتماعی‌مان درباره جوانی و زندگی ابدی بنویسم، درباره رابطه‌ای که با تحلیل رفتن، پوست انداختن، بدن‌های رو به زوال‌ و ترس از مرگ داریم.»
«باشگاه خودکشی» دهم جولای (19 تیر 1397) توسط انتشارات سپتر منتشر می‌شود.

- گِیل فِی
گیل، در بوروندی از پدری فرانسوی و مادری رواندایی به دنیا آمده و در 1995 پس از وقوع جنگ داخلی رواندا با خانواده به فرانسه مهاجرت کرده است. اولین رمان او «کشور کوچک» موفقیت عجیبی در فرانسه و در عرصه بین‌الملل به دست آورد؛ این رمان تاکنون در 30 کشور منتشر شده و جوایز بسیاری نظیر جایزه گونکور دانش‌آموزان را در سال 2016 به دست آورده است.
«کشور کوچک» زندگی یک پسر و خانواده‌اش را دنبال می‌کند که در دوران نسل‌کشی رواندا، در بوروندی، کشوری در مرکز افریقا، زندگی می‌کنند. این رمان هفتم ژوئن ( 7 خرداد 1397) توسط انتشارات هوگارت ذر آمریکا منتشر می‌شود.

- اما گلس
اما گلس که در سوانزی بزرگ شده با نخستین رمان خود «پیچ» ورود سریعی به جامعه ادبیات داشت.
از «پیچ» با عناوین مختلفی نظیر «جین ایر جدید»، «به شدت عجیب و غریب» و «به طرز شگفت‌انگیزی جسور» یاد می‌شود. جورج ساندرز، برنده جایزه من‌بوکر در سال 2017، رمان را یک افسانه شاعرانه غم‌انگیز توصیف می‌کند، یک اثر هنری عجیب و خلاقانه که در آن واحد هم حقیقتا ترسناک است و هم به طرز غیرقابل‌انکاری لذت‌بخش. «پیچ» در ۱۱ ژانویه (22 دی ماه) توسط انتشارات بلومزبری منتشر می‌شود.

- پل هووارت
پل هووارت در انگلستان به دنیا آمد و همانجا بزرگ شده است. او در اواخر دهه دوم زندگی‌اش، شش سال را در استرالیا گذرانده و اکنون دوتابعیتی است. او برای پروژه فوق‌لیسانسش بورسیه مالکولم بردبری را به خاطر نوشتن خلاقانه به دست آورده و اولین رمانش «تنها قاتلین و دزدان»، توسط هارپرکالینز از میان تمام آثار داستانی به عنوان کتاب اول انتخاب شده است.

«تنها قاتلین و دزدان» یک داستان وسترن است که در دهه 1880 میلادی در مکان دورافتاده‌ای در استرالیا می‌گذرد. داستان تامی مک‌براید و برادرش بیلی که به دنبال کسانی هستند که پدر و مادرشان را وحشیانه به قتل رساندند.

- مری لین بِرکت
مری لین برکت نویسنده آمریکاییِ کره‌ای تبار است که در حال حاضر در لندن زندگی می‌کند. او در تگزاس و در میان جامعه‌ای از زنان بزرگ شد که پس از جنگ از کره جنوبی آمده بودند.
«داوودی سفید» نخیتین رمان مری لین برکت، داستان دو خواهر را روایت می کند که در جنگ جهانی دوم بسیار وحشیانه‌ از هم جدا می‌شوند. هانا که برای نجات خواهر کوچکش در تلاش است، توسط ارتش ژاپن دستگیر شده و به بردگی وا داشته می‌شود. این رمان در ۲۱ ژانویه توسط انتشارات چّتو اند وینداز منتشر خواهد شد.

-لوک تریگت
لوک تریگت نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی است که در روزنامه گاردین کار می کند. رمان اول این نویسنده، «شادی» در سال 2013 در فهرست کوتاه لوک بیتمید بِرسری قرار گرفت و بعد از آن تریگت پروژه فوق لیسانش را در دانشگاه بیرکبک کامل کرد و از همانجا ایده‌ دومین رمان یعنی «کیسمت» به ذهنش رسید.
آنا، روزنامه‌نگار ۲۹ ساله‌ای است که می‌کوشد دنیایی را هدایت کند که در آن یک اپلیکیشن ازدواج جای روش‌های سنتی را گرفته است. نام اپلیکیشن و عنوان کتاب، کیسمت، به معنی سرنوشت، نشان می‌دهد که تکنولوژی چگونه زندگی عاطفی ما را شکل می‌دهد.

- جسی گرینگرس
جسی گرینگرس، نویسنده انگلیسی متولد سال 1982 است. او فارغ‌التحصیل فلسفه است و پیش از آنکه به خاطر داستان‌های کوتاهش برنده شود، چند سالی مقاله‌های هفتگی می‌نوشته ات. گرینگرس جایزه داستان کوتاه «اِج هیل» و جایزه «سامرست موهم» را نیز به دست آورده است.
«بینایی» که نخستین رمان گرینگرس است، داستان زندگی مادرانه یک زن را دنبال می‌کند که با خاطرات مرگ مادرش و دوران کودکی که با مادربزرگ روانکاوش گذرانده پیوند می‌خورد. ​گرفتن عنوان کتاب سال از سوی تلگراف و اکونومیست و قرار گرفتن در فهرست کوتاه نویسنده جوان سال ساندی تایمز هم از دیگر افتخارات گرینگرس است.

منبع: ایبنا

502

کد خبر: 892483

وب گردی

وب گردی