دانشگاه آزاد اسلامی باید پیشتاز کرسی‌های نظریه‌پردازی باشد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های آینده در زمینه کرسی‌های نظریه‌پردازی از دیگر دانشگاه های کشور سبقت می‌گیرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر ابراهیم کلانتری در این دیدار با بیان اینکه کرسی‌های نظریه‌پردازی مورد تاکید مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: موضوع کرسی‌های نظریه‌پردازی از 15 سال پیش در کشور مطرح شده است و مسئولیت اصلی آن با شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی افزود: تمام فعالیت‌هایی که صورت گرفته، آغاز کار است و هنوز گام‌های زیادی برای رسیدن به موفقیت باقی مانده است. ریاست دانشگاه آزاد اسلامی نیز برای کرسی‌های نظریه پردازی اهمیت زیادی قائل است.

دکتر کلانتری با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان باید پیشتاز کرسی های نظریه پردازی باشد، بیان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی اهتمامی برای برگزاری کرسی های نظریه‌پردازی نبوده است. همایشی که امروز به عنوان آغاز فعالیت کرسی‌های نظریه‌پردازی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار شد، با استقبال زیادی همراه بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: از 800 سال پیش تاکنون فلسفه وجودی دانشگاه، تولید علم بوده است ولی متاسفانه در حال حاضر در ایران علی‌رغم تعداد زیاد دانشجو، از تولید علم خبری نیست و شاید همین کرسی‌ها، عرصه‌ای باشد که در نهایت به تولید علم بیانجامد. پیش‌بینی بنده این است که بعد از گام اول، دانشگاه آزاد اسلامی از تمام دانشگاه‌های کشور سبقت می گیرد و این توان و ظرفیت را دارد که پیشتاز باشد.

کد خبر: 892528

وب گردی

وب گردی