برای کاهش عوارض "آلودگی هوا" چه بخوریم؟

برخی از خوراکی‌ها خاصیت خنثی‌کنندگی دارند و با مصرف آن‌ها مواد سمی موجود در هوا که وارد بدن شده تا حدی از بین می‌رود؛ در این مطلب به برخی از این خوراکی ها اشاره شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم؛ نوشیدن عرق گیاهان زیر در پالایش و افزایش ظرفیت حیاتی ریه‌ها بسیار مؤثر هستند‌:

ـ عرق گیاه فراسیون

ـ عرق گیاه بارهنگ

ـ عرق گیاه گل گندم یا قنطوریون

ـ عرق گل ختمی

همچنین برخی از خوراکی‌ها خاصیت خنثی‌کنندگی دارند و با مصرف آن‌ها مواد سمی موجود در هوا که وارد بدن شده است تا حدی از بین می‌رود برای مثال مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه شامل اسفناج، کلم، کاهو (سالاد شامل کاهو، هویج رنده‌شده، روغن زیتون با کمی آب نارنج طبیعی)، کرفس، گوجه‌فرنگی، جوانه گندم، سیر، پیاز، تره، شوید، جعفری، لیموشیرین، نارنگی، پرتقال، انار شیرین یا کمی مایل به ترشی، انبه، سیب، طالبی، کیوی و ... از جمله این خوراکی‌ها هستند که در هوای آلوده باید در برنامه غذایی روزانه خانواده‌ها قرار بگیرند.

مصرف غذاهای دریایی، لبنیات، به‌ویژه شیر و ماست کم‌چرب و دوغ، تخم‌مرغ، زیتون، جگر، غلات و نان‌های سبوس‌دار (نان سنگک و نان جو) و آجیل (پسته، بادام، فندق و گردو) هم جذب مواد سمی ناشی از استنشاق هوای آلوده در بدن را تا حدود زیادی کاهش می‌دهند.

این در حالی است که بسیاری از متخصصان طب سنتی مصرف لبنیات کم‌چرب محلی را مهم‌ترین توصیه برای مقابله با آلودگی هوا عنوان می‌کنند و بر این باورند افرادی که لبنیات کمتری مصرف می‌کنند بیشتر دچار عوارض ناشی از تنفس هوای آلوده می‌شوند؛ نوشیدن آب ولرم کافی هم باعث تقویت کلیه‌ها شده و املاح اضافی و سموم را از بدن دفع می‌کند.

701

کد خبر: 892530

وب گردی

وب گردی