آمریکا خواستار نشست فوری شورای امنیت برای بررسی تحولات ایران شد

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در اظهاراتی روز سه‌شنبه با تکرار ادعاها علیه ایران از آشوب‌‌های اخیر در این کشور حمایت کرد.

به گزارش ایسکانیوز ، «نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در یک سخنرانی ضمن تکرار ادعاهای اثبات‌نشده درباره ایران بار دیگر به حمایت از آشوب‌گران و تخریب‌گران در برخی از شهرهای ایران پرداخت.

«نیکی هیلی» در این سخنرانی شعارهای ساختارشکنانه‌ای که در برخی از اجتماعات آشوب‌گران توسط عده‌ای معدود سر داده شده بود را قرائت کرد. او گفت: «دولت ایران فعالانه در تلاش است شبکه‌های اجتماعی و سایر ابزارهای ارتباطی که اجازه می‌دهد صدای شهروندان شنیده شود را مسدود کند. آمریکا قصد دارد «صدای مردم ایران را رساتر کند.»

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد گفت: «اینکه مردم ایران از قدرت صدایشان در برابر حکومتی که سابقه طولانی کشتار مردم خودش را دارد، استفاده می‌کنند اقدامی است که نیازمند شجاعت است.»

این مقام دولت ترامپ، در ادامه تصریح کرد واشنگتن از شورای امنیت سازمان ملل و شورای حقوق بشر خواهد خواست برای بررسی تحولات اخیر ایران، تشکیل جلسه فوری دهد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه «مردم ایران فریاد آزادی سر داده‌اند» گفت: «تمامی افراد دوستدار آزادی بایستی از آرمان آنها حمایت کنند.»

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در ادامه ادعاهای خود گفت اینکه حکومت ایران تظاهرات‌ها را به «نیروهای بیرونی» نسبت می‌دهد، «مضحک» است. هیلی، بدون ارائه توضیح بیشتر مدعی شد که برگزاری این تجمعات به صورت «کاملاً خودجوش» انجام شده است.

کد خبر: 892595

وب گردی

وب گردی