تدوین برنامه‌های متنوعی در طرح جامع فرهنگی دانشگاه آزاد/برگزاری جشنواره فیلم کوتاه صدثانیه

مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: طرح جامع فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی تدوین شده که پس از تصویب نهایی شاهد برگزاری برنامه‌های متنوع و جذابی در موضوعات مختلف فرهنگی برای دانشجویان خواهیم بود.

رضا نصیری در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره برنامه های جدید فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید مدیریت، گفت: طرح جامع فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی تدوین شده که در مرحله نهایی شدن است و با توجه به این طرح یکی از برنامه ها برگزاری جشنواره فیلم کوتاه صدثانیه ای است که در راستای برگزاری آن با بعضی از موسسات که در این زمینه تخصصی کار کرده اند وارد مذاکره شدیم و به زودی جزییات آن اعلام می شود.

وی افزود: همه برنامه های فرهنگی و هنری دانشگاه آزاد اسلامی در طرح جامع مورد بررسی قرار گرفته که به عنوان سند و چشم انداز دانشگاه در مباحث فرهنگی است و تا سال 1399 این سند در دستور کار واحدهای دانشگاهی قرار خواهد گرفت که در حال حاضر پش نویس آن توسط دکتر علی اکبر ولایتی و دکتر فرهاد رهبر بررسی می شود.

نصیری درباره فعالیت کانون‌های دانشجویی این دانشگاه نیز در مدیریت جدید، اظهار کرد: کانون های دانشجویی با رویکردهای ادبی، فرهنگی و هنری که از گذشته فعال بودند همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند به اضافه اینکه در اردوی آموزشی که در نجف آباد اصفهان برگزار شد و اردوی حیات طیبه در فیروزکوه از تشکل ها و عناصر فعال فرهنگی که آموزش دیده اند، تقاضا کردیم که با رویکرد فرهنگی و دینی درخواست تاسیس کانون بدهند.

وی افزود: ضمن اینکه به همه واحدهای دانشگاهی ابلاغ شده است که از تشکیل کانون های جدید حمایت کنند و سپس برای کانون های تازه تاسیس کلاس آموزشی برگزار شود تا کار خود را با رویکردهای جدید تحولی دانشگاه آزاد اسلامی، آغاز کنند.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به کانون های تازه ای که در دانشگاه آزاد تاسیس خواهد شد، ادامه داد: در بعضی واحدهای دانشگاهی، کانون های جدیدی تاسیس شده است اما در تعدادی از واحدها کارهای ویژه ای انجام شده است؛ به طور مثال در واحد مشهد کانون «مهدویت» قوی عمل می کند اما در بعضی واحدهای دانشگاهی دانشجوها علاقه ای به فعالیت در کانون ها ندارند بنابراین تلاش می کنیم تا کانون هایی که دانشجوها به آن علاقمند هستند را تقویت کنیم.

نصیری همچنین درباره ادامه تفاهمنامه امضا شده بین دانشگاه آزاد و وزارت ارشاد برای استفاده از سالن های دانشگاه، گفت: دکتر رهبر موافق استفاده از محیط های فرهنگی دانشگاه به این شکل است منتها هنوز تصمیم نهایی در این باره گرفته نشده است.

به گزارش ایسکانیوز، تفاهمنامه ای سال گذشته 95 بین دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به امضا رسید که بر اساس آن دانشگاه آزاد اسلامی سالن های آمفی تئاتر خود را در شهرهای مختلف به ویژه مناطق بدون سینما در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می دهد تا در سانس های مشخصی به نمایش عمومی فیلم در حال اکران اختصاص پیدا کنند.

501

کد خبر: 892659

وب گردی

وب گردی