فلاحت پیشه: سیاسی کردن اتفاقات اخیر کشور به ضرر ملت است/ مجلس اجازه گرانی را نخواهد داد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس با قدرت تمام به دنبال حل مشکلات اقتصادی مردم هستند و به هیچ وجه اجازه افزایش قیمت ها و قطع یارانه را نخواهند داد.

حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، در واکنش به اتفاقات اخیر کشور و برخی اعتراضات به مسائل اقتصادی اظهار داشت: بنده اتفاقات اخیر کشور را مربوط به مشکلات اقتصادی می دانم و معتقدم راه کار حل این موضوع نیز اقتصادی است.

وی افزود: تلاش برای سیاسی و جناحی کردن این موضوع به ضرر ملت ایران تمام می شود، مردم باید این حساسیت و آگاهی را داشته باشند که این اتفاقات، اقتصادی و مربوط به مسائل داخلی است و به هیچ وجه سیاسی نیست.

فلاحت پیشه ادامه داد: لذا به دلیل این که این مسئله به مسائل اقتصادی باز می گردد، معتقدم برای حل این مشکلات باید به جای تهدید به مردم امید داد و به صورت مدارا با موضوع مواجه شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این که مردم باید به صورت خود جوش با مداخله خارجی مقابله کنند تصریح کرد: کشور آمریکا، لابی صهیونیست ها و عربستان سعودی عامل اصلی مشکلات اقتصادی در کشور هستند و همواره برای جلوگیری از پیشرفت ایران تلاش می کنند. جلوگیری از ورود مبلغ 200 هزار میلیارد دلار به کشور طبق برجام برای ایجاد رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال، از جمله اقدامات این کشورها است.

وی تاکید داشت: رفتارهای اخیر این کشورها در حمایت از مردم ایران نشان دهنده رویکرد فریب آمیز و خصمانه آن ها است؛ لذا مردم باید هوشیار باشند و اجازه ندهند در داخل کشور از خواسته های به حق آن ها استفاده سیاسی شود و در خارج نیز اجازه ندهند بیگانگان زمام امور را به دست بگیرند و مطالبات اصلی آن ها در این راستا منحرف شود.

فلاحت پیشه با تاکید بر این که سیاست های مجلس همسو با خواسته ای مردم است خاطر نشان کرد: نمایندگان مجلس با قدرت تمام به دنبال حل مشکلات اقتصادی مردم هستند و به هیچ وجه اجازه افزایش قیمت ها و قطع یارانه را نخواهند داد. به عقیده مجلس به غیر از معدود افراد ثروتمندی که در جامعه وجود دارند یارانه هیچ کارمند، بازنشسته و کارگری قطع نخواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ما در داخل کشور همواره تلاش می کنیم تا مدیران دولتی اقتصاد کشور را نبلعند و دولت باید در این راستا مدیرانی که لیاقت و توان مدیریت ندارند را برکنار کند. ما باید حوزه های اقتصادی غیر قابل شنود در کشور نداشته باشیم و تمام مسائل برای مردن باید شفاف باشد و تمام اقدامات دستگاه های کشور باید زیر نظر دیوان محاسبات قرار داشته باشد.

302

کد خبر: 892669

وب گردی

وب گردی