78 هزار و 472 نفر از اتباع بیسواد ،با خدمات نهضت سواد آموزی  باسواد شده اند

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ضمن اعلام اینکه از سال 90 تا کنون بیش از 78 هزار و 472 نفر از اتباع بیسواد از خدمات سوادآموزی منتفع شده‌اند، گفت: از سال 94 تاکنون نیز بیش از 5000 نفر از زنان و دختران عشایری و روستایی تحت پوشش برنامه‌های سوادآموزی قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا علی باقرزاده ، به اعلام جزئیات سوادآموزی اتباع خارجی پرداخت و اظهار کرد: طرح سوادآموزی اتباع خارجی در راستای ارتقای شاخص باسوادی و آموزش سواد به مهاجران مقیم ایران با هدف تقویت و ترویج فرهنگ اسلامی و توانمندسازی مهاجران خارجی با اولویت اتباع کشور افغانستان شکل گرفته است.

وی افزود: از سال 1363 تا 1389، 681 هزار و 153 نفر از اتباع و مهاجرین خارجی در کلاس‌های سوادآموزی ثبت نام و تحت آموزش قرار گرفتند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه این سازمان موفق شده است از سال 90 تا کنون بیش از 78 هزار و 472 نفر از اتباع بی سواد را تحت برنامه‌های سواد آموزی ببرد، گفت: در مجموع از سال 63 تا کنون 759 هزار و 625 نفر از اتباع خارجی در ایران آموزش دیده و باسواد شده‌اند.

باقرزاده ادامه داد: همچنین این سازمان علاوه بر فعالیت‌های معمول خود در هر سال با همکاری نهادهای بین‌المللی چون کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد، شورای مهاجرین کشور نروژ و با هماهنگی اداره کل اتباع وزارت کشور با انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک اقدام به شناسایی و جذب 22 هزار و 784 نفر از اتباع و مهاجران خارجی کرده است.

وی همچنین به برنامه‌های سوادآموزی عشایر اشاره کرد و گفت: طرح سوادآموزی عشایر نیز با هدف ارتقای شاخص با سوادی و بالا بردن سطح آگاهی جامعه عشایری کشور و با هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اجرا شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: این طرح از زمان آغاز به کار خود در سال 94 تا کنون با استفاده از ظرفیت و توان 1000 نفر از آموزش دهندگان با سواد جامعه عشایری توانسته 3500 نفر از زنان و دختران عشایر و 1500 نفر از زنان و دختران روستایی را باسواد کند.

باقرزاده برنامه سوادآموزی زندان‌ها را نیز تشریح کرد و گفت‌: این طرح با هدف آموزش سواد پایه و مهارت‌های اساسی زندگی به زندانیان بی سواد و کم سواد گروه سنی 10 تا 60 ساله ارائه می‌شود. با مشارکت سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در سراسر کشور ، طرح مذکور در دست اجراست و از سال 90 تا 96 بیش از 86 بی سواد تحت پوشش قرار گرفتند.

به گفته وی، طرح سوادآموزی نیروهای مسلح نیز با هدف شناسایی و آموزش سربازان بیسواد در مراکز نظامی و پادگان‌ها با مشارکت نیروهای مسلح کشور به اجرا در می‌آید که با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی، نیروهای مسلح توانسته است اقدام به شناسایی و آموزش سواد به 2911 سرباز بیسواد و کم سواد کند.
706

کد خبر: 892739

وب گردی

وب گردی