آغاز کنگره بین‌المللی شعر «پیامبر مهربانی»

دومین کنگره شعر «پیامبر مهربانی» امروز (چهارشنبه، ۱۳ دی‌ماه) با حضور مهمانان داخلی و خارجی در سالن فرهنگی و سینمایی هلال زاهدان آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسکانیوز از کنگره بین المللی شعر «پیامبر مهربانی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در این باره گفت: امسال این کنگره به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود و نه تنها فرهیختگان ادبی ملی و استانی در آن حضور دارند بلکه از دیگر کشورهای اسلامی نیز آثاری رسیده است و تعدادی از برگزیدگان از خارج کشور هستند. شاعرانی از کشورهای عراق، ترکیه، پاکستان، افغانستان و هندوستان در کنگره حضور دارند.

حسین مسگرانی افزود: سال گذشته حدود ۶۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد و امسال تعداد آثار به دوبرابر رسیده است. ۱۰۲۱ شعر با زبان‌های فارسی، انگلیسی، بلوچی، اردو، پشتو، ترکی، عربی، کردی، ترکمنی و گویش سیستانی در دو قسمت کلاسیک و سپید به دبیرخانه کنگره بین‌المللی شعر «پیامبر مهربانی» ارسال شده است که آثار برگزیده بعد از کنگره در قالب کتاب نفیس چاپ و رونمایی می‌شود.

او خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر جای خالی جشنواره‌های ملی و بین‌المللی در سیستان و بلوچستان احساس می‌شد که برای این‌که بتوان این خلأ را پر کرد برنامه‌های مختلفی در استان برای اجرا برنامه‌ریزی شد.

مسگرانی گفت: آثاری از افغانستان، پاکستان، عراق، ترکیه، ترکمنستان، آذربایجان و هندوستان به جشنواره ارسال شده است که پس از داوری، برگزیدگان این کشورها مشخص شدند.

502

کد خبر: 892796

وب گردی

وب گردی