نیازی به سرمایه گذاری خارجی نداریم/ تولید روزانه 12 میلیون لیتر بنزین یورو5 در ستاره خلیج فارس تثبیت شد

مدیرعامل شرکت پالایش نفت ستاره خلیج فارس با بیان اینکه نیازی به سرمایه گذاری خارجی برای تامین مالی پالایشگاه ستاره خلیج فارس نداریم گفت: تمامی استانداردهای محصولات این پالایشگاه یورو4 برنامه ریزی شده ولی تا یک ماه آینده در کنار بنزین یورو 5 می توانیم تولیدات گازوئیل پالایشگاه را نیز بر اساس استاندارد یورو 5 داشته باشیم. 

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمدعلی دادور مدیرعامل شرکت پالایش نفت ستاره خلیج فارس اظهار داشت: تولید بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس از 3 میلیون لیتر بنزین با اکتان 87 در هر روز در سه ماه پیش؛ از روز دهم دی ماه سال جاری به 12 میلیون لیتر بنزین یورو 5 با اکتان 91 رسید.

او افزود: هم اکنون روزانه علاوه بر تولید 12 میلیون لیتر بنزین یورو 5 حدود 3.4 میلیون لیتر در روز گازوئیل معمولی و 500 هزار لیتر در روز گاز مایع تولید می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در سال گذشته 4 محموله نفتای ترش تولیدی این پالایشگاه صادر شده و تا چند روز آینده نیز 2 محموله 35 هزار تنی نفتای ترش صادر می شود.

او افزود: هزینه های تکمیل سه فاز این پالایشگاه علاوه بر 260 میلیون یورویی که از صندوق توسعه ملی تامین می شود ؛ با فروش محصولات پالایشگاه تامین می شود.

دادور با بیان اینکه نیازی به سرمایه گذاری خارجی برای تامین مالی این پالایشگاه نداریم گفت: تمامی استانداردهای محصولات این پالایشگاه یورو4 برنامه ریزی شده ولی تا یک ماه آینده در کنار بنزین یورو 5 می توانیم تولیدات گازوئیل پالایشگاه را نیز بر اساس استاندارد یورو 5 داشته باشیم.

او افزود: تولیدات بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس با بنزین زیر 7 دهم درصد و گوگرد زیر 2 پی پی ام است و تمامی پارامترهای استاندارد یورو 5 را رعایت می کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: تا امروز 80 میلیون لیتر بنزین یورو 5 تولیدی این پالایشگاه تحویل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران شده و یک محموله 20 میلیون لیتری نیز تا 24 ساعت آینده تحویل داده می شود.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 892833

وب گردی

وب گردی