دشمنی آمریکا برای همه ما در این چهل سال اثبات شده است

رئیس‌دفتر رئیس جمهور گفت: دشمنی آمریکا برای همه ما در این چهل سال اثبات شده؛ مردم ما شاهد هستند که از چند ماه قبل سیاست‌های ترامپ کاملاً علیه ملّت ایران بوده است.

به گزارش ایسکانیوز، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور امروز(چهارشنبه 13 دی‌ماه) در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به بررسی ناآرامی‌های اخبر در جلسه هیأت دولت اظهار داشت: خوشحالیم که وزیر کشور به عنوان رئیس شورای امنیت کشور، توانسته مأموریتی که به شورای‌عالی امنیت ملّی واگذر شده را به خوبی انجام دهد و آقای رئیس‌جمهور هم از وزیر کشور، نیروی انتظامی و تمامی کسانی که در این مدّت حضور داشتند و سعی کردند با آرامش با مسائل برخورد کنند تشکر کردند.

وی یکی از مصوبات جلسه امروز دولت را در ارتباط با زلزله‌زدگان عنوان کرد و افزود: تصویب شد برای کسانی که در بخش‌های کشاورزی، ماهیگیری و دامپروری آسیب‌ دیده‌اند حدود 32 میلیارد تومان در به طور بلاعوض کمک صورت گیرد.

واعظی در پاسخ به این سؤال که آیا دولت تحت فشار است اظهار داشت: خیر؛ دولت محور مدیریت مسائل اخیر است و هم‌اکنون یک وحدت و همدلی خوبی بین همه ارگان‌ها وجود دارد. به‌ویژه اینکه بین همه اعضای شورای امنیت کشور چه در تهران در سطح ملّی و چه در سطح استان‌ها یک صمیمیت خوبی وجود دارد که جای قدردانی دارد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به این سؤال که آیا دولت طرح خاصی برای شنیدن مطالبات مردم دارد اظهار داشت: مطالباتی که مطرح می‌شود مربوط به امروز نیست. از اوّل انقلاب تا اکنون هیچ دولتی نتوانسته با سیاست‌های خودش همه مردم را راضی نگه دارد. این دولت از روز اوّل این سیاست را داشته که صدای مردم را بشوند و بر اساس نیاز مردم عمل کند.

واعظی ادامه داد: اینکه عده‌ای آشوب و خشونت کنند و به مقدسات حمله کنند و حسینه را آتش بزنند این ربطی به گرانی و مسئله اقتصادی ندارد. جوان 17 ساله‌ای که در بازجویی‌ها می‌گوید ما هیجان‌زده شدیم و به خیابان آمدیم این چه ربطی به این دارد که ما بخواهیم مسئله گرانی و اقتصاد را محور کنیم.

وی در مورد اظهارات ترامپ رئیس جمهور آمریکا طی روزهای اخیر اظهار داشت: هم دولت و رئیس جمهور عکس‌العمل نشان دادند و هم مهم تر از همه مردم موضع گرفتند. دشمنی آمریکا برای همه ما در این چهل سال اثبات شده. مردم ما شاهد هستند که از چند ماه قبل سیاست‌های ترامپ کاملاً علیه ملّت ایران بوده است.

۳۰۴

کد خبر: 892850

وب گردی

وب گردی