پهلوان نام‌آشنای کشتی ایران دار فانی را وداع گفت

پهلوان «قربان محمد بهادری» از پهلوانان به نام کشتی ایران در دوران غلام‌رضا تختی صبح امروز به دلیل کهولت سن در 91 سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ایسکانیوز ، پهلوان «قربان‌محمد بهادری» یکی از پیشکسوتان و نام‌آوران عرصه کُشتی در دوران غلامرضا تختی به شمار می‌رود که حدود 9 ماه در بستر بیماری قرار داشت و صبح امروز در سن 91 سالگی دار فانی را وداع گفت.

گوش شکسته‌های قدیمی، زمانی که پا به سن می‌گذارند در کنج خانه یا آسایشگاه‌ها گذران عمر می‌کنند تا شاید کسی سری به آن‌ها زده و احوالشان را بپرسد و پهلوان قربان محمد بهادری از اسطوره‌های رشته کشتی بود که مدتی از عمر خود را در آسایشگاهی در کرج سپری کرده و پس‌ازآن نیز حدود 9 ماه در قوچان و خانه بستری بود که در این مدت بستری مسؤولین شهرستانی و استانی چندین بار به عیادت وی رفته‌اند.

قربان محمد بهادری متولد 1305 در قوچان است که با تشویق خانواده کشتی با چوخه را آغاز کرد و توانست در سال 1336 مقام دوم مسابقات کشتی را در ترکیه از آن خود کند و عناوین مختلف ورزشی را نیز در رقابت‌های کشتی سطح کشور و خراسان بزرگ به دست آورد.

زیباترین فن لنگ در کُشتی توسط پهلوان «قربان محمد بهادری» روی امام‌علی حبیبی قهرمان جهان و المپیک اجرا شد و زیبایی و تکنیک اجرای این فن توسط کُشتی‌گیر قوچانی در حدی بود که عکس آن سال‌ها «نشان فدراسیون کُشتی ایران» بوده و حتی طرح آن‌هم بر روی مدال‌های قهرمانان حک‌ شده است.

گفتنی است؛ هنوز زمان دقیق تشییع و محل تدفین این پهلوان به نام کشتی ایران مشخص نبوده است که پس از اطلاع دقیق از زمان و مکان اطلاع‌رسانی‌ها صورت می‌گیرد.

602

کد خبر: 892868

وب گردی

وب گردی