200 نقطه بی دفاع شهری در مرکز پایتخت شناسایی شدند/ بهسازی 50 درصد نقاط نا امن در منطقه 11

شهردار منطقه 11 از شناسایی 200 نقطه بی دفاع شهری در محله های مرکزی پایتخت و بهسازی 50 درصد این نقاط توسط معاونت اجتماعی و فرهنگی خبر داد.

به گزارش ایسکانیور، نصراله آبادیان با بیان این که از سوی مرکز خدمات اجتماعی این منطقه کار شناسایی 200 نقطه بی دفاع و آسیب پذیر انجام شده است؛ گفت: فضاهای بی دفاع شهری نقاطی هستند که بروز جرم و آسیب های اجتماعی را افزایش می دهد.

به گفته شهردار منطقه 11 فضای زیر پل و گذرها، فضاهایی که دسترسی آسان و روان ندارند، ساختمان های نیمه کاره، رها شده یا متروکه، طرح های در دست اجرا یا رها شده عمرانی، کوچه ها و معابر تاریک و بدون روشنایی، عقب رفتگی ها و فرو رفتگی ها در اثر ساخت و سازهای جدید و کنج ها، بخش از فضاهای بی دفاع شهری هستند .

آبادیان افزود: ساختمان های بدون مالک و رها شده بیشترین آمار را در بین فضاهای بی دفاع شهری در منطقه 11 به خود اختصاص داده است.

وی در باره وضع فضاهای بی دفاع شهری در محله های منطقه 11 گفت: در میان نواحی 4 گانه این منطقه محله های جنوبی از نظر بافت های مسکونی و تجاری فرسوده بیشترین فضاهای بی دفاع و نا امن شهری را دارند.

شهردار منطقه 11 گفت: با برنامه ریزی ها و اقداماتی که در سطح منطقه انجام شد؛ مشکلات بخشی از این مکان ها که تهدیدهایی برای شهروندان و ساکنان محله ها در بر داشت و موجب بروز آسیب های اجتماعی شده بود؛ رفع و تبدیل به مکان هایی برای استفاده عموم شهروندان شدند که از جمله آن ها بوستان 7 هکتاری شهید حججی است که در گذشته محل سوله های قدیمی انبار نفت بود و به محل معتادان تبدیل شده بود.همچنین راه اندازی 2 مجموعه مرکز فن آوری های نوین و فروشگاه دست آفرین در ساختمان های متروکه و رها شده حاشیه نواب از این دست اقدامات بوده است.

آبادیان با بیان این که تاکنون 50 درصد از نقاط بی دفاع شهری در این منطقه بهسازی شده اند؛گفت: 50 درصد از نقاط بی دفاع شهری این منطقه در محله های جنوبی واقع در محدوده ناحیه چهار قرار گرفته اند که 30 درصد آن ها نیز بهسازی شده اند.

700

کد خبر: 892872

وب گردی

وب گردی