ترامپ بار دیگر فلسطین را تهدید کرد

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، دولت خودگردان و ملت فلسطین را به «قطع کمک‌های اقتصادی و سیاسی» تهدید کرد!

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اعلام الحربی، ترامپ در این مورد در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «صدها میلیون دلار سالانه برای آن‌ها هزینه می‌کنیم؛ اما در مقابل کم‌ترین همراهی و احترامی را نمی‌بینیم! آن‌ها مسئول توقف مذاکرات صلح هستند و باید در انتظار واکنش ما باشند.»

ترامپ که اخیرا در تصمیمی غیرقانونی بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل به رسمیت شناخت، ادامه داد: «وقتی آن‌ها در میز مذاکرات حاضر نیستند، طبیعی است که حمایت‌ها و ملاحظات سیاسی ما هم قطع می‌شود.»

با این حال ترامپ توضیح نداد که کدام ملاحظات سیاسی را به سود ملت فلسطین در نظر گرفته است؟ دستور وی برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت المقدس با واکنش قاطع جامعه جهانی مواجه شد و مصداق روشن نقض قطعنامه‌های شورای امنیت و قوانین حقوق بین الملل بود.

در مورد حمایت‌های مالی هم بی‌تردید اقدامات کاخ سفید در سال‌های قبل در جهت بسط تسلط بر دولت خودگردان بوده است. نیکی هیلی، نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل اخیرا تهدید کرده بود که حتی مبلغی که واشنگتن متعهد شده به سازمان جهانی رسیدگی به امور آوارگان می‌پردازد را برای تحت فشار قرار دادن آوارگان فلسطینی قطع خواهند کرد.

کد خبر: 892874

وب گردی

وب گردی