۱۰۳۵ هکتار از وسعت استان ایلام در محدوده بافت فرسوده قرار دارد

مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: یک هزار و ۳۵ هکتار از وسعت استان ایلام در محدوده بافت فرسوده قرار دارد.

به گزارش ایسکانیوز، بافت های فرسوده موضوعی که احیا آنها از سال ۹۲ در دستور کار دولت قرار گرفت این روزها زلزله زنگ هشدار را برای این بافت ها به صدا درآورده است.

استحکام ساختمان ها باید از پایه درست باشد و بعد دیوارها مستحکم ساخته شوند، اما آمارها نشان می دهد که ۱۰۳۵ هکتار از وسعت استان ایلام در محدوده بافت های فرسوده قرار دارند.

تسهیلات با نرخ ۸ درصد در قالب صندوق پس انداز یکم

سید کمال الدین میرجعفریان مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در خصوص بافت های فرسوده تسهیلات خوبی در قالب صندوق پس انداز یکم پیش بینی شده است.

وی افزود: چنانچه افراد ۶۰ میلیون تومان به مدت یک سال ودیعه بگذارند بعد از یک سال ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ ۸ درصد اخذ می کنند.

میرجعفریان تصریح کرد: ضمن این که در این راستا از تخفیفات عوارض شهرداری به میزان ۵۰ درصد برخوردار می شوند، همچنین یک طبقه تراکم مازاد برای ساختمان ها در این فضاها استفاده کنند.

اما سوال اینجاست با این اوصاف چه اقداماتی برای احیا این بافت ها انجام شده است؟

سالانه ۱۰ درصد از بافت های فرسوده باید احیا و بازسازی شوند

الهام حیدری رئیس سازمان نظام مهندسی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار اظهار داشت: شهر ایلام ۳۷۴ هکتار بافت فرسوده دارد که برنامه بلند مدت این بوده که سالانه ۱۰ درصد از این بافت های فرسوده احیا و بهسازی شوند.

وی تصریح کرد: اما به دلیل این که این ترغیب از طرف مردم صورت نگرفته بیشتر بافت های فرسوده احیا و بازسازی نشدند.

علاوه بر بافت های فرسوده حال و روز سکونتگاه‌های غیر رسمی در استان نیز خوش نیست.

منبع: مهر

901

کد خبر: 892878

وب گردی

وب گردی