مادر سنگدل طراح نقشه ربودن فرزند 18 ساله/ اعتراف معتادان به آدم ربایی به خاطر دو میلیون تومان

مادر سنگدل که برای انتقام از همسر سابقش نقشه ربودن فرزندش از خانه را طراحی و اجرا کرده بود، سرانجام شناسایی و نقشه اش برملا شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، 23 آذرماه و از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، وقوع آدم ربایی و ربایش پسری ۱۸ ساله به کلانتری ۱۲۵ یوسف آباد اعلام شد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "آدم ربایی" و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، پرونده در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مادر فرد ربوده شده با حضور در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: داخل خانه در حال نگاه کردن فیلم بودم و پسرم به نام امیرعلی نیز در داخل اتاق خوابش در حال استراحت بود که در همین زمان با باز شدن در خانه، دو نفر با صورت پوشیده وارد خانه شدند. مرا گرفتند و دست و پایم را بستند؛ این دو نفر در ادامه به سراغ پسرم در داخل اتاق خواب رفتند و پس از مجروح کردن وی با چاقو و در حالی که به علت خونریزی شدید بیهوش شده بود، او را داخل پتو قرار داده و با خودشان از خانه خارج کردند.

شاکی در همان تحقیقات اولیه صراحتا عنوان داشت که ربوده شدن پسرش توسط همسر سابقش انجام شده است. با معرفی همسر سابق شاکی به عنوان یکی از مظنونین پرونده، کارآگاهان به تحقیق از وی پرداخته و با توجه
به دلایل و مستندات بدست آمده، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که همسر سابق او به هیچ عنوان در ربوده شدن پسرش دخالتی نداشته است.

کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی که در تحقیقات پلیسی به برخی اظهارات و تناقضات مادر پسر ربوده شده رسیده بودند، در ادامه تحقیقات خود موفق به شناسایی شخصی به نام ناصر 42 ساله شدند که از مدتی پیش با شاکی آشنا شده است.

ناصر به عنوان راننده مسافرکش در منطقه باغستان کرج شناسایی و 6 روز بعد دستگیر و در همان تحقیقات اولیه اعتراف کرد که پیشنهاد ربوده شدن "امیرعلی" توسط مادرش مطرح شده و او نیز صرفا به واسطه‌ی اصرار مادرِ امیرعلی موضوع آدم ربایی را با فرد دیگری به نام مجید - از فروشندگان موادمخدر در شهرستان کرج - مطرح و نهایتا آدم ربایی توسط سه تن از دوستان مجید (خریداران موادمخدر) انجام شده است.

با اعتراف صریح ناصر، دستگیری مادر امیرعلی به نام ثمانه۴۶ ساله در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که او برای پیگیری پرونده‌ی ربوده شدن پسرش به دادسرای ناحیه ۲۷ تهران رفته است که بلافاصله موضوع اعترافات ناصر به بازپرس پرونده اعلام و ثمانه نیز در همان شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه ۲۷ تهران بازداشت شد.

تنها با گذشت دو روز از زمان دستگیری ثمانه و ناصر، امیرعلی نیز توسط ربایندگان رها می‌شود تا شاید به این ترفند، مانع از تعقیب و دستگیری خود توسط پلیس شوند.

با شناسایی ناصر ۲۳ ساله به عنوان یکی از فروشندگان موادمخدر در شهرستان کرج، کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی با اخد نیابت قضایی به این شهرستان اعزام شده و نهایتا روز گذشته موفق به دستگیری وی شدند.

"ناصر" در همان تحقیقات اولیه صراحتا به طراحی آدم ربایی و پیشنهاد آن به سه تن از مصرف کنندگان موادمخدر در ازای دریافت تنها دو میلیون تومان اعتراف کرد.

با شناسایی حمیدرضا، سیف الله و عباسعلی هر سه نفر ۱۸ ساله به عنوان دیگر متهمین پرونده آدم ربایی، مخفیگاه آن‌ها در منطقه باغستان و همچنین یک قهوه خانه واقع در منطقه تفریحی آتشگاه شناسایی و هر سه نفرشان طی دو عملیات جداگانه دستگیر و به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

سرهنگ حمیدرضا یاراحمـدی، سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: متهمان پس از دستگیری، با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده و برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

705

کد خبر: 892923

وب گردی

وب گردی