تقلب در امتحانات، مانع تحقق ارزش قانونگرایی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کلیبر اظهار کرد: یکی از مسائل جامعه دانشگاهی تقلب در امتحان است. تقلب تخلف از هنجارهاست، شیوع بالای تقلب هشدار برای جامعه است از آنجا که دانشگاه نمونه کوچکی از جامعه، محلی برای جامعه پذیر کردن افراد است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حسین بقایی در جلسه اداری با محوریت امتحانات پایان ترم که با حضور هیات رئیسه و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کلیبر برگزار شد به هرچه بهتر برگزار کردن امتحانات تاکید کرد.

وی افزود: «موضوع تقلب در امتحان نیز مساله اجتماعی است و مشکلاتی که در این نهادهای آموزشی افراد بجای تبعیت از هنجارهای شروع، انواع سرپیچی از هنجارها و ارزش های دانشگاهی را فرا می‌گیرند و برای رسیدن به اهداف خود از انواع تخلفات و سرپیچی ها استفاده می‌کنند در جامعه نیز برای رسیدن به هدف همین راه را ادامه خواهند داد.»

بقایی ادامه داد: تقلب در صورت شیوع مانعی در راستای تحقق ارزشی قانون گرایی است. پس بیائید با کمک همدیگر در راستای درونی کردن ارزش‌های جامعه، اعم از نظم‌پذیری، مسئولیت‌پذیر، افراد به ارزش‌ها و قوانین و غیره تمهیدات لازم را فراهم کنیم.»

وی با تاکید بر لزوم ایجاد فضایی سالم همراه با نظم و آرامش، از دانشجویان انتظار دارد تا در راستای برگزاری امتحانات سالم و منظم همکاری لازم را با همکاران دانشگاهی داشته باشند.

کد خبر: 892930

وب گردی

وب گردی