تشکل‌های دانشگاهی هیچ‌گاه با اصل اعتراض و مطالبه‌گری مشکلی ندارند

دبیر سابق اتحادیه سازمان اسلامی دانشجویان ایران(سادا) تاکید کرد: دانشجویان در ابتدای ورود به دانشگاه از الفبای سیاست هیچ چیزی نمی‌دانند اما بعد از ورود به دانشگاه و فعالیت آزادانه در تشکل‌ها و جنبش‌های دانشجویی قدرت تحلیل پیدا می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز، محمد علی سعادتی اظهار کرد: هشتمین دوره شورای اتحادیه سازمان اسلامی دانشجویان ایران به پایان رسید و 11 نفر از کاندیدا به عنوان شورای مرکزی و 2 نفر به عنوان بازرس انتخاب شدند.

دبیر سابق اتحادیه سادا درباره عملکرد این اتحادیه در دوران تصدی او گفت: در دوره گذشته 2 همایش سراسری در مشهد برگزار شد و برای اولین‌بار در دانشگاه آزاد اسلامی، همایش راهیان نور برای اعضای اتحادیه برگزار شد که در ادامه این همایش هم از مناطق جنکی بازدید و هم جلسه دبیران تشکل‌ها برگزار شد.

سعادتی بیان کرد: اردوهای راهیان نور و برنامه‌هایی از این قبیل که دانشجویان را با شهدا و دفاع مقدس آشنا کند برکات فراوانی دارد و تا حد توان باید حداقل سالی یکبار برگزار شود. تشکل‌ها باید از فضای معنوی استفاده کنند و بدانند عده‌ای چه زحماتی برای دفاع از کشور کشیده‌اند و برای پاسداشت حریم امن ایران چه خون‌ها داده‌اند.

وی تصریح کرد: انقلاب برای جوانان و به ویژه دانشجویان هزینه‌های زیاده کرده و می‌کند. دانشجویان در ابتدای ورود به دانشگاه از الفبای سیاست هیچ چیزی نمی‌دانند اما بعد از ورود به دانشگاه و فعالیت آزادانه در تشکل‌ها و جنبش‌های دانشجویی قدرت تحلیل پیدا می‌کنند و با مسائل اجتماعی سیاسی کشور و گاهی اوقات حتی فراتر از آن آشنا می‌شوند. این‌ها هزینه‌هایی است که نظام برای نسل جوان ودانشجوی خود می‌کند.

دبیر سابق اتحادیه سادا ادامه داد: ما دانشجویان و تشکل‌ها و جنبش‌های دانشجویی چه هزینه‌ای برای نظام کرده‌ایم، از چه چیز خود برای نظام گذاشته‌ام؟ در شلوغی‌های اخیر که عده‌ای به خیابان‌ها ریختند و به هر دلیلی آشوب و اعتراض کردند چه عملکردی داشتیم؟ برای یاری نظام و برداشتن باری از دوش نظام چه نقشی داشته‌ایم؟

وی با بیان اینکه فتنه سال 88 گذشت و مردم آگاه شدند گفت: معاندین نظام همچنان به دنبال تخریب وجهه انقلاب اسلامی هستند و تمام تلاش خود را می‌کنند تا به ایران اسلامی ضربه بزنند. دشمن در حال طراحی دسیسه‌هایی برای منحرف کردن مسیر انقلاب اسلامی و سقوط آن به هر وسیله‌ای است و ما به عنوان جنبش‌ دانشجویی باید آگاه باشیم.

سعادتی هچنین در ادامه اضافه کرد: نقش جنبش دانشجویی آگاه‌سازی است و مردم و اعضای جامعه که آگاهی کافی از بطن وقایع ندارند را باید آگاه کرد و نقشه‌های شوم دشمنان را که بر علیه نظام انجام می‌دهند را باید افشا کرد. حتی برخی دانشجویان و جامعه دانشگاهی نیز گاهی در برخی مسائل تحلیل‌های درستی ندارند و باید با گفت‌وگو آگاه سازی کرد.

دبیر سابق اتحادیه سادا دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: تشکل‌های دانشگاهی هیچ‌گاه با اصل اعتراض و مطالبه‌گری مشکلی ندارند و جریان دانشجویی مطالبه‌گری را وظیفه اصلی خود می‌داند و از کسانی که به مشکلات اقتصادی کشور اعتراض دارند دفاع می‌کنیم و در کنار آنها هستیم اما در برابر کسی که بر علیه انقلاب اسلامی و نظام اسلامی شعار دهد و عمل کند می‌ایستیم.

به گفته سعادتی عده‌ای از ابتدای انقلاب اسلامی بر علیه آن عمل کرده‌اند و با مبانی انقلاب مخالفند و با نظام مشکل داشته‌اند و دشمنی خود را به شکل‌‌های مختلف نشان داده‌اند و فعالیت این افراد همچنان ادامه دارد و آنها بیکار نمانده‌اند. ما باید در برابر هجمه‌ها و نقشه‌های آنان آگاه باشیم.

وی در پایان خطاب به اعضای جدید شورای مرکزی اتحادیه سادا دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از امروز که این مسئولیت را در اختیار گرفتید طوری عمل کنید که یک سال دیگر علاوه بر اینکه دستاوردهای بیشتری از گذشته داشته باشید بلکه بتوانید با سربلندی از عملکرد خود دفاع کنید و به آن ببالید.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی

کد خبر: 893127

وب گردی

وب گردی