دو انبار بزرگ لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق کشف شد

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران از کشف دو انبار بزرگ لوازم آرایشی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته که به صورت قاچاق و با برچسب های جعلی وارد کشور شده بود خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علی اکبر پور احمدنژاد افزود: ارزش لوازم آرایشی و بهداشتی کشف شده در این دو انبار بیش از صد میلیارد تومان است که توسط عده ای سودجو و با برندهای جعلی و تقلبی وارد کشور می شد و سپس در این انبارها افرادی با پاک کردن تاریخ انقضا و چسباندن برچسب های جدید و یا زدن تاریخ های جدید با دستگاه های تاریخ زن و همچنین بسته بندی آنها با برندهای معروف، این محصولات قاچاق و تاریخ مصرف گذشته را وارد بازار می کردند.

او اضافه کرد: قیمت برخی از این محصولات در بسته بندی های دوتایی حدود ۳۰ هزار تومان برای وارد کننده سودجو تمام می شد اما این افراد هر یک از این بسته ها را با قیمت ۱۳۰ هزار تومان به بازار عرضه می کردند.

پوراحمدنژاد گفت: هم اکنون بیش از ۸۰ درصد از لوازم آرایشی و بهداشتی مورد نیاز کشور از طریق واردات تأمین می شود که به جرأت می توان گفت بیش از ۵۰ درصد لوازم آرایشی و بهداشتی بازار از طریق قاچاق تأمین می شود که به این ترتیب با توجه به اینکه بر روی این کالاها هیچ گونه رصد استانداردی و بهداشتی انجام نمی شود، سلامت مصرف کنندگان و جامعه با استفاده از این لوازم آرایشی و بهداشتی که احتمال انتقال بیماری نیز در آن می رود با خطر جدی مواجه است.

او افزود: بسیاری از وارد کنندگان سودجو ۱۰ تا ۲۰ درصد از محصولات وارداتی را از مبادی رسمی و با اسناد و مدارک مورد تأیید وارد می کنند اما بقیه محصولات را از طریق قاچاق به کشور وارد می کنند و هرگاه بخواهیم به این مرحله ورود کنیم با ارائه اسناد و مدارکی که برای آن مقدار اولیه تهیه کردند کار ما را سخت و پیچیده می کنند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران همچنین از کشف هزار و ۵۰۰ کیلو تجهیزات پزشکی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد تومان از یک منزل مسکونی خبر داد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

401

کد خبر: 893209

وب گردی

وب گردی