حجت‌الاسلام رئیسی: مردم دست دشمن را در قضایای اخیر تشخیص دادند

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مردم دلداده به خدا و مومن مهمترین مولفه قدرت هستند گفت: مردم دست دشمن را در قضایای اخیر تشخیص دادند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز در جمع راهپیمایان 14 دی مشهد در بارگاه منور رضوی اظهار داشت: در این اجتماع باشکوه که سابقه ندارد در یک هفته دو اجتماع باشکوه با جمعیت بسیار مردمی شکل بگیرد و مردم برای دفاع از دین و ارزش‌ها و انقلاب شکوهمند اسلامی و برای میثاق با ولایت جلوه‌ای از بصیرت و بصیرت آفرینی را به نمایش بگذارند و حقیقتاً باید با همه وجود شاکر باشیم.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: برخی قدرت نظامی دارند، برخی مهمترین مولفه قدرت و امنیتشان وابستگی به قدرت‌های بزرگ است و برخی از نظامات و کشورها ذخایر اقتصادی و مالی را قدرت می‌دانند اما آنچه به عنوان مهمترین مولفه قدرت می‌توان یاد کرد مردم دلداده به خدا و مومن هستند.

رئیسی افزود: از مولفه‌های مهم برای قدرت و امنیت ملی می‌توان از جایگاه رهبری و زعامت امت یاد کرد، دوست و دشمن معترفند که صلابت این کشور بعد از 40 سال، مثال زدنی است؛ این از مولفه‌های امنیت ملی در نظام ما است، از مولفه‌های مهم امنیت ملی در کشور روحیه ظلم ستیزی و استکبارستیزی و اهل خطر کردن مردم و به ویژه جوانان است.

وی با اشاره به اینکه روحیه مبارزه و استقامت و مقاومت در راه هدف ویژگی مردم ما است افزود: دشمن را هیچ انگاشتن از مولفه‌های مهم قدرت و امنیت ملی ما است و در هر عرصه‌ای مردم و جوانان آماده حضور هستند تا با ایستادگی و مقاومت از نظام دفاع کنند.

رئیسی بیان کرد: اعتماد مردم به نظام مهمترین پشتوانه نظام است، اعتماد مردم به نظام دقیقاً همین پشتوانه عظیم هدف دشمن است در فتنه‌های مختلف اعتماد مردم به نظام مورد هدف دشمن است، در فتنه 88 و قبل و بعد از آن ببینید تحلیل‌های دشمن و سخنان آنان را دقیقاً آنچه مورد هدف است همین اعتماد مردم به نظام است این اعتماد مورد هدف دشمن است اما مردم ما، مردم دشمن شناس و بابصیرتی هستند و خوب رصد می‌کنند و خیلی خوب دشمن را رصد کرده و دنبال می‌کنند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه امروز اگر دشمن شناسی مردم نبود، دشمنی که از در بیرون رفته بود از پنجره وارد می‌شد اظهار داشت: دشمن به دنبال سوء استفاده و موج سواری است، یک روز سوار بر رای می‌شود با این عنوان که رای مردم چه شد؟ یک روز سوار بر نان می‌شود؛ نه رای مردم و نه نان و معیشت مردم دغدغه دشمن نیست بلکه به دنبال تسلط دوباره بر ایران است که این نیت پلید را به گور خواهد برد.

رئیسی تصریح کرد: دشمن به دنبال جدا کردن مردم از نظام است، دشمن به دنبال جدا کردن مردم از مردم و چندقطبی کردن مردم است؛ برنامه دشمن این است که اختلاف افکنی کند و کشور را از پیشرفت بازبدارد و رسیدگی به مسائل مردم در حاشیه قرار گیرد و متن، آشوب و ناامنی شود. چه کسی است که نداند اگر در کشوری بلوا ایجاد شد رسیدگی به مسئله مردم در حاشیه خواهد رفت؟ توجه به مسئله مردم برای همه مدیران متن است اما دشمن دنبال فرصت است.

وی خاطرنشان کرد: پیروزی جبهه مقاومت اسلامی در عراق و سوریه و برملا شدن فتنه در یمن و تفوق بچه‌های انصاراالله در یمن دشمن را خشمگین کرده و دیده دست برتری ایران اسلامی بالا است و به دنبال آشوب و فتنه‌گری است، امروز ما در جامعه خود هرگونه پیشرفت و توسعه یافتگی، رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی و باز شدن هر گره‌ای را در پرتو انسجام و وحدت ملی و آرامش و امنیت در جامعه می‌بینیم و هر پیشرفتی در گرو وحدت است و بدون انسجام، امکان هیچ اقدامی در این کشور نیست.

وی با اشاره به اینکه نتیجه آشوب و ناامنی بدون تردید برای مردم نیست بلکه برای انحراف از تمرکز کردن بر برطرف کردن مشکلات مردم است گفت: این حیله دشمنان است مردم عزیز ما دست دشمن را در این آشوب‌ها و ناامنی‌ها می‌بینند و با بصیرت و دشمن شناسی و با حضور در صحنه بساط فتنه را مثل فتنه 88 که در 9 دی ماه حضور بابصیرت مردم دور از ر جناح سیاسی و فقط با عشق رهبری و خون شهدا حضور یافتند و امروز با این حضور بساط فتنه جدید که ناامید کردن مردم است جمع شد.

رئیسی ادامه داد: ما از دستگاه‌های امنیتی و قضایی می‌خواهیم ضمن ریشه‌یابی این ناامنی‌ها و آشوب‌ها، با دقت مسائل را پیگیری کنند و ریشه این ناامنی‌ها را بخشکانند و برای همیشه این اقدامات کودکانه را پایان دهند.

وی بیان کرد: چند بار شما دشمنان را تجربه کردید که با ملت ایران نمی‌توان این گونه حرف زد؟ دیروز اعلام کردند ایران تروریست است و امروز از آشوبگران حمایت می‌کنید؟ جوانان ما فساد و استکبار و مستکبران را خوب می‌شناسند و موانعی که شما پای ملت ایران گذاشتید اما با رشادت آن را برداشتند. امروز آشوبگران در هر گوشه و کناری تصور کردند وضعیت و شرایط دیگری رخ داده و خواستند بر موج خواسته‌های مردم سوار شوند، خواسته مردم همواره بوده و هست اما این مشکلات از راه قانونی و با پیگیری و دنبال کردن از راه معقول و قانونی و در چارچوب امنیت برطرف می‌شود. مردم از همان ابتدا فهمیدند این فریاد، فریاد دشمن و روش بدخواهان انقلاب اسلامی است و از همان لحظه اول، فتنه گران را در میدان تنها گذاشتند و با بسیج نیروهای مردم به آشوب و ناامنی خاتمه داده شد.

رئیسی با اشاره به اینکه همواره باید بابصیرت در صحنه بود زیرا دشمن دنبال سوء استفاده است افزود: از دشمن انتظاری جز دشمنی نیست اما همه کسانی که مسائل را رصد می‌کنند باید با هوشیاری و بیداری و اعتمادآفرینی، زمینه سوء استفاده را از میان ببرند.

وی گفت: امروز بهترین راه مبارزه با استکبار و آمریکا، تلاش برای رفع مشکلات مردم است، کار کردن و تلاش کردن و مجاهدت برای باز کردن گره مردم در دستور کار باشد، هر کسی خدمت می‌کند اگر اعتماد عمومی و امید را افزایش دهد بداند کارش در جهت مبارزه با آمریکا و تثبیت نظام اسلامی است و اگر کوچک ترین اقدامی در جهت ناکارآمدی صورت بگیرد در جهت خواست دشمن است و هرگونه ایجاد یاس و نومیدی در جهت خواست دشمن است.

رئیسی افزود: باید تلاش کنیم این مولفه امنیت و قدرت ملی که اعتماد عمومی به نظام است را افزایش دهیم و این وظیفه همه بخش‌ها است، آنچه از گره گشایی وجود دارد در جهت امید بخشیدن به مردم به‌کار گرفته شود، همه دست دشمن را در این قضایا دیدند و همه به این فتنه جدید تلاش کردند خاتمه داده شود و باید تلاش کنیم تا با آمریکا مبارزه عملی کنیم که رهبر بصیرت آفرینمان فرمود راهش اقتصاد مقاومتی است و همگان باید در این عرصه فعالیت کنیم.

وی ادامه داد: بودجه 97 امروز در مجلس است، عزیزان نماینده مجلس ه رچه دلالت‌های این قانون بر برطرف کردن محرومیت بیشتر باشد جامعه خرسندتر می‌شود، هر چه مبارزه با فساد را مردم شاهد باشند روز به روز اعتمادشان افزون می‌شود و هر چه تلاش و کارآمدی از بخش‌های مختلف ببینند این حضور بامعنا بیشتر می‌شود. تا میدان فردوسی مشهد گزارش شده حضور پرشور مردم مشهد بوده و ضدانقلاب مشهد و مشهدی و ایران اسلامی را نمی‌شناسد، اینجا مشهد است و جوار مضجع نورانی امام رضا(ع)، مردم عزیزمان در سراسر کشور حضورشان بامعنا است و احساس کردند حضور دشمن را بلافاصله آمدند و نفرت خود را اعلام کردند، 17 هزار شهید توسط منافقان شهید شدند و مردم اینها را می‌شناسند.

رئیسی با اشاره به اینکه این کشور شاهد جنایت سلطنت‌طلبان نیز بوده است گفت: جنایات زیادی صورت گرفت و این حضور، حضور بامعنایی است و معنای آن امید دادن به نیروهای انقلاب و یاس و نومیدی برای آمریکا و منافق و اسرائیلی و همه بدخواهان این کشور است. به عنوان خادم مردم از حضور همه عزیزان تشکر می‌کنم.

901

کد خبر: 893213

وب گردی

وب گردی