تصمیماتی که خودش حاشیه می سازد/ هیجان یا سیاسی کاری؟!

پرسپولیسی ها باز هم مورد غضب کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، دیدار تیم‌های پرسپولیس و تراکتورسازی از هفته هفدهم لیگ برتر روز جمعه در ورزشگاه آزادی برگزار شد که با برتری شاگردان برانکو ایوانکوویچ به پایان رسید اما این دیدار با حواشی مختلفی از سوی هواداران هر دو تیم همراه شد، به طوری که هواداران منتسب به هر دو تیم شروع به فحاشی و بی‌احترامی شدید به یکدیگر کردند.

بعد از این اتفاق، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به سرعت بررسی‌های خود برای رسیدگی به تخلف هواداران دو تیم را آغاز کرده و روز گذشته نیز مدیرعامل، مدیر تیم و مدیر کانون هواداران پرسپولیس در جلسه کمیته انضباطی حاضر شده‌اند و توضیحات خود درباره این بازی را ارائه کرده‌اند. باشگاه تراکتورسازی نیز بررسی اتفاقات تلخ این دیدار را خواستار شد.

پرونده اتفاقات بازی تراکتورسازی و پرسپولیس به کمیته انضباطی رفت و در نهایت سرخ پوشان به یک جلسه محرومیت از حضور هواداران در ورزشگاه و 15 میلیون تومان جرمه نقدی محکوم شدند. این در صورتی است که تراکتورسازی تنها به پرداخت جریمه نقدی محکوم شد. هردو تیم به رای صادره اعتراض کردند و منتظر آرا کمیته انضباطی هستند.

در این میان هواداران پرسپولیس به شدت به رای معترض هستند و حسابی در فضای مجازی سرو صدا را انداخته اند؛ جایی که در حال حاضر در دسترس همه نیست و همین موضوع باعث شد صدای اعتراض آن ها مثل همیشه به گوش مسوولان نرسید! طی گزارشات این دیدار پرحاشیه هوادارانی که در ضلع شرقی ورزشگاه حضور داشتند، به ترکی شعار می‌دادند و هواداران سکوی مقابل آن ها هم به آذری در جواب شان شعار دادند. در بین هواداران پرسپولیس آذری زبان های زیادی حضوز داشتند می شوند گفت بیش از ۶۰ درصد ورزشگاه آذری زبان بودند! چه دلیلی دارد که آن ها به خودشان فحاشی کنند؟! اگر قرار بر محرومیت باشد، هردو تیم باید از حضور تماشاگرانشان محروم می شدند.

درگیری بین هواداران پرسپولیس و تراکتورسازی از فصل اول و بازی رفت استارت خورد؛ جایی که تبریزی ها از فرودگاه گرفته تا استادیوم فحاشی به کاپیتان فقید پرسپولیسی ها را آغاز کردند؛ اما گویادر آن زمان کمیته انضباطی وجود نداشته و اتفاقی هم نیفتاده است! اگر بخواهیم به بازی روز جمعه در آزادی هم نگاهی بیاندازید، متوجه خواهید شد درگیری ها از دقیقه 24 بعد از فحاشی هواداران نماینده تبریز به وجود آمد. در دقیقه 24 بازی وقتی تماشاگران پرسپولیس یاد هادی نوروزی را زنده نگه داشتند هواداران حریف شروع به توهین و بی احترامی به کاپیتان فقید پرسپولیس کردند؛ هر عملی عکس العملی دارد و سرخ پوشان هم این عمل ناشایست ناراحت شده و این موضوع باعث درگیری شد. اما کسی به این موضوع اشاره ای نکرد؛ حتی برنامه 90 که قصد دارد ابهامات همه چیز را مشخص کند.

در ادامه شاید کمی هم مسوولان باشگاه پرسپولیس را مقصر باشند؛ آن ها سعی نکردند دفاعیه ای آماده کنند و به برنامه 90 ارائه کنند. این حکم را می توان جای از بی انصافیه کمیته اخلاق به پای ضعف باشگاه پرسپولیس هم نوشت؛ مدیرعامل تیم بزرگی مثل پرسپولیس نباید سکوت کند تا آقایان هربلالی که دوست دارند سر این تیم و هوادارانش بیاورند؛ قدرت پاسخگویی ندارد چنین سمت هایی را نپذیرید. عامل اصلی اتفاقات امروز کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال است.

همچنین کمال کامیابی نیا سال گذشته به خاطر تلکی که در بازی تراکتورسازی زد سه جلسه محروم شد و حالا قرمزها، روی این مسئله حساس شده اند! ماجرا این است که قرمزها اعتقاد داشتند اگر کامیابی نیا سه جلسه به خاطر آن تکل محروم شده، چرا سرور جپاروف به خاطر خطای خشنش در بازی استقلال خوزستان اصلا محروم نشده است؟ برانکو و پرسپولیسی ها معتقدند اگر کمال به خاطر آن خطا سه جلسه محروم شده باید سرور جپاروف هم سه جلسه محروم می شد! چرا چنین جریمه ها و محرومیت هایی تنها برای پرسپولیسی هاست؟!

این فدراسیون و کمیته های زیر مجموعه اش به غیر از مسائل ورزشی ارتباط هایی هم به سیاست دارند و در اکثر تصمیمات نگرشی سیاسی دخیل است. طبق برنامه ریزی های از قبل تعیین شده قرار بود یکشنبه هفته آینده (17 دی ماه) جلسه رسیدگی به تخلفات این دیدار جنجالی برگزار شود، اما بدون اعلام قبلی و کاملاً ضرب العجلی این جلسه برگزار شد و تنها پرسپولیس متضرر این گردهمایی شد.

** برانکو ایوانکوویچ

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در حاشیه تمرین این تیم درباره حکم کمیته‌ انضباطی مبنی بر محروم شدن یک جلسه‌ای پرسپولیس از حضور تماشاگر در ورزشگاه آزادی، اظهار کرد: به خاطر این حکم عصبانی هستم. آیا آنها می‌دانند که فوتبال به خاطر هوادار بازی می‌شود؟ زمانی که باشگاه محروم می‌شود بزرگترین جریمه برای هوادار است. من نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده و نمی‌خواهم به این قضیه وارد شوم. تنها چیزی که من مشاهده کردم این بود که هواداران تبریزی زیادی به استادیوم آمده بودند و فضای زیبایی را در ورزشگاه آزادی شاهد بودیم. حتی یک بمب دودزا هم انداخته نشد. در همه جای دنیا چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد. تا جایی که من دیدم پلاکاردی دیده نشد. نمی‌دانم برای چه چیزی پرسپولیس جریمه شد.

601

کد خبر: 893219

وب گردی

وب گردی