راه اندازی ۳ پژوهشسرای دانش آموزی سلول بنیادی تا پایان امسال

دبیر ستاد توسعه فناوری سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از راه اندازی ۳ پژوهشسرای دانش آموزی در زمینه سلول بنیادی در استان های کشور تا پایان سال خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ امیرعلی حمیدیه، دبیر ستاد توسعه فناوری سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: در سال ۹۵، تعداد ۳ پژوهشسرای دانش آموزی در زمینه سلول بنیادی راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه امسال هم برنامه ریزی هایی داریم که تعداد پژوهشسراها افزایش یابد، خاطر نشان کرد: بنا داریم تا پایان امسال از راه اندازی ۳ پژوهشسرای دیگر در استان های کشور حمایت کنیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه استانهای این پژوهشسراها هنوز مشخص نشده است، بیان کرد: در حال حاضر ۵ استان مشخص شده ولی باید شرایط راه اندازی را داشته باشند.

حمیدیه اظهار کرد: استان های آذربایجان و بوشهر جزء استان هایی هستند که تا حدودی راه اندازی پژوهشسرا در آن ها نهایی شده است ولی بقیه استان ها نیاز است که بیشتر مورد بررسی قرار بگیرند.

وی با اشاره به شرایط راه اندازی پژوهشسرای دانش آموزی در حوزه سلول های بنیادی، گفت: می بایست دانشگاهای علوم پزشکی و سایر دانشگاهها بتوانند در این زمینه همکاری در حوزه تدریس داشته باشند تا بتوانیم پژوهشسرا را راه اندازی کنیم.

پژوهش سراهای دانش آموزی، مراکزی علمی - پژوهشی هستند که به منظور شناسایی و فراهم آوردن زمینه رشد و هدایت استعدادها و پرورش خلاقیت های فردی و گروهی دانش آموزان و گسترش فرهنگ مطالعه، تحقیق و پژوهش در بین آنان، تاسیس می شوند.

کد خبر: 893243

وب گردی

وب گردی