کمک‌های ویژه‌ صندوق رفاه به دانشگاه شهید چمران رییس صندوق رفاه وزارت علوم

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: در نتیجه بازدید تابستان گذشته، حدود دو میلیارد تومان برای امکانات رفاهی به دانشگاه شهید چمران اهواز کمک کردیم و در ادامه نیز کمک‌های ویژه‌ای برای این دانشگاه در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز،مهندس ذوالفقار یزدان‌مهر در حاشیه بازدید از خوابگاه حضرت معصومه(س) دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: باید بپذیریم که خوزستان به دلیل مسائلی از جمله جنگ و ... متناسب با روند نرمال توسعه، رشد پیدا نکرده است. سال گذشته از خوابگاه حضرت معصومه(س) بازدید کردم با بررسی‌هایی که انجام گرفته است، خوشبختانه بخشی از مشکلات مانند تصفیه آب و سیستم خنک‌کننده حل شده است و همچنین برای اتاق‌ها پنجره‌های دوجداره نصب شده و بلوک‌ها نیز رنگ‌آمیزی شده‌اند.

وی افزود: البته دانشجویان مشکلات دیگری نیز دارند که امیدواریم با برنامه‌ریزی و به کمک مسئولان دانشگاه شهید چمران اهواز و نمایندگان استان خوزستان، این مشکلات نیز حل شوند. اگر هر کدام‌مان وظیفه خود را به درستی انجام دهیم، شاهد ارتقای خدمات‌رسانی به دانشجویان خواهیم بود.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در خصوص کمبود بودجه دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: در خصوص کمبود بودجه دانشگاه، یک بحث مربوط به صندوق رفاه می‌شود که این صندوق باید حتما دانشگاه شهید چمران را در اولویت قرار داده و کمک معناداری به این دانشگاه کنیم تا بخشی از مشکلات حل شوند. مسأله دیگر این است که ارگان‌های مختلف خوزستان باید مسئولیت اجتماعی خود را نسبت به آبادانی این منطقه انجام دهند. با توجه به محدویت منابع دولتی، ما تخصیص مناسبی در این زمینه نداریم.

یزدانمهر ادامه داد: باید پیگیری‌هایی برای بهبود تخصیص‌ها انجام شود، در دانشگاه‌های مناطق کم‌برخوردار مانند دانشگاه چابهار حتی تا 105 درصد نیز تخصیص اعتبار داشتیم. امیدواریم برای دانشگاه شهید چمران اهواز، مقدار تخصیص‌ها به 100 درصد برسد. از نمایندگان مجلس و سازمان برنامه و بودجه تقاضا می‌کنیم برای تخصیص 100 درصدی بودجه دانشگاه شهید چمران تلاش کنند. ما نیز وظیفه خود را انجام می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر دانشگاه شهید چمران اهواز نیز مدیریت منابع داشته باشد و در بحث درآمدهای اختصاصی فعال عمل کند، با کمک صندوق رفاه و همه با هم امیدواریم بتوانیم روند توسعه را تسریع کنیم.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در پایان در گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: در نتیجه بازدید تابستان گذشته حدود 2 میلیارد تومان برای امکانات رفاهی به دانشگاه شهید چمران کمک کردیم. امسال هم کمک‌های ویژه‌ای برای این دانشگاه در نظر گرفته می‌شود.

204

کد خبر: 893359

وب گردی

وب گردی