جزئیات پرداخت 4600 میلیارد تومان تسهیلات صندوق توسعه به صادرکنندگان

قائم مقام سازمان توسعه تجارت گفت: سود تسهیلات صندوق توسعه ملی به صادرکنندگان از 24 درصد به 14.5 درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمدرضا مودودی، با تایید کاهش نرخ سود تسهیلات پرداختی صندوق توسعه ملی به صادرکنندگان گفت: صندوق توسعه ملی مبلغ 2300 میلیارد تومان در راستای پرداخت تسهیلات به صادرکنندگان در بانک‌ها با نرخ 11 درصد سپرده‌گذاری کرده است.

قائم مقام سازمان توسعه تجارت افزود: معادل همین مبلغ را بانک‌ها در راستای پرداخت تسهیلات به صادرکنندگان با نرخ 18 درصد در نظر گرفتند که در مجموع رقم پرداختی تسهیلات بانکی به صادرکنندگان مبلغ 4600 میلیارد تومان شد که سود آن هم 14.5 درصد در نظر گرفته شد.

او با بیان اینکه قرار بوده 12 بانک عامل پرداخت تسهیلات به صادرکنندگان را بر عهده بگیرند، بیان داشت: برخی بانک‌ها از قبیل بانک توسعه صادرات، صنعت و معدن، سپه و بانک تعاون در این رابطه بسیار خوب عمل کرده‌اند و با دریافت منابع از صندوق توسعه ملی در حال پرداخت تسهیلات به صادرکنندگان با سود 14.5 درصد هستند.

مودودی افزود: اما برخی بانک‌ها به دلیل اینکه رویکرد صادراتی چندانی ندارند در این زمینه چندان خوب عمل نکرده‌اند.

قائم مقام سازمان توسعه تجارت بیان داشت: عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به صادرکنندگان بستگی به به‌روز بودن دیتاها و گرایش صادراتی آنها دارد.

مودودی افزود: به عنوان مثال بانک توسعه صادرات که در زمینه پرداخت تسهیلات به صادرکنندگان تاکنون بسیار خوب عمل کرده است. پیش از این 600 میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی را برای پرداخت تسهیلات دریافت کرده و اکنون در حال دریافت 400 میلیارد تومان دیگر است.

مودودی افزود: بانک‌ها معادل منابعی را که از صندوق توسعه ملی دریافت می‌کنند خود هم باید همان میزان را به عنوان پرداخت تسهیلات به صادرکنندگان بگذارند.

به گفته قائم مقام سازمان توسعه تجارت پیش از این نرخ سود تسهیلات پرداختی صندوق توسعه ملی به صادرکنندکنندگان 24 درصد بود.

منبع: فارس

402

کد خبر: 893391

وب گردی

وب گردی