لزوم جمع آوری پل هوایی ایجاد شده بین دو ساختمان پالادیوم

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، گفت: شهرداری منطقه یک هرچه سریع تر نسبت به جمع آوری پل هوایی پالادیوم اقدام کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، محمد سالاری در راستای تذکرات متعدد خود در صحن علنی شورای شهر در خصوص تونل و پل هوایی ایجاد شده بین دو ساختمان مجتمع تجاری پالادیوم که برخلاف طرح تفصیلی و قوانین و مقررات شهرسازی و صرفا بر اساس توافقات با شهردار قبلی منطقه یک ایجاد شده به همراه شهردار جدید منطقه یک و تعدادی از کارشناسان شورای شهر به بازدید از تخلفات رخداده در این مجتمع پرداخت و بر لزوم جمع آوری آن ها تاکید کرد.

وی در حاشیه این بازدید بااشاره به تذکرات متعدد خود به شهرداری تهران در مورد پالادیوم گفت: علاوه بر اینکه نوع زمین این مجتمع در کمیسیون ماده ۷، باغ تشخیص داده شده بود، مالک رای کمیسیون را به دیوان عدالت اداری برده و در آنجا ملک به غیر باغ تغییر داده می شود، این در حالیست که به موجب تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام تنها مرجع تشخیص باغ یا غیر باغ بودن ملک شورای شهر است.

سالاری ادامه داد: سپس طی ۴-۵ بار توافق در شورای توافقات و معماری منطقه یک در دوره مدیریت شهری گذشته این ملک با زیر پهنه m۱۱۳ با اضافه مساحت هایی که به آن تعلق گرفته می توانسته ۳۸۰درصد بسازد، اقدام به ساخت ۶۱۵ درصد میکند و اخیرا مالک اقدام به احداث یک ساختمان در جنوب خیابان به منظور تامین پارکینگ کرده اما متاسفانه اکنون شاهدیم هم از زیر خیابان تونلی را حفر کردند که دو ساختمان را بهم متصل می کند و هم پلی را به عرض ۶الی ۷ متر ایجاد کرده اند و طبقات فوقانی ساختمان را که اداری بوده بدیل به تجاری کرده اند.

وی با اشاره به اینکه این نگرانی وجود دارد که کم کم بقیه طبقات ساختمان جنوبی هم به تجاری تبدیل شود بیان کرد: میزان بالای بارگزاری این مجموعه مشکلات و چالش های فراوانی را برای اهالی این منطقه ایجاد کرده بود که با تجاری شدن مجموعه مجاور که قرار بوده کسری پارکینگ را تامین کند نیز بر مشکلات این منطقه اضافه خواهد شد.

سالاری ادامه داد: نه در طرح جامع نه در طرح تفصیلی و نه در هیچکدام از ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری اجازه ایجاد پل هوایی و تونل بین دو ساختمان در تهران داده نشده است و این اقدامات خلاف قانون است لذا من همانطور که در صحن شورای شهر هم گفتم از شهردار منطقه یک درخواست کردم که بلافاصله نسبت به جمع آوری پل هوایی اقدام کنند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تاکید کرد: این محل شارع عام است وبر فراز شارع عام و زیر شارع عام که حقوق عمومی شهر است نمی توان پل و تونل ایجاد کرد ضمن اینکه مشخص است این پل به منظور تجاری کردن ساختمان جنوبی ایجاد شده و ما حتما در شورای شهر این موضوع را پیگیری و نتیجه را به افکار عمومی اعلام می کنیم.

706

کد خبر: 893441

وب گردی

وب گردی