استارت‌آپ‌ها به دنبال حل مشکلات شناسایی شده از مردم هستند

یک فعال استارت‌آپی در حوزه اکوسیستم اظهار کرد: حمایت‌هایی که در حوزه کسب و کارهای نوپا می‌شود، نسبت به ۱۰ سال گذشته قابل مقایسه نیست.

به گزارش ایسکانیوز،سیدجمال یوسفی در حاشیه اولین رویداد استارت‌آپی محصولات کشاورزی با محوریت محصولات سالم (مکس) با اشاره به ‌اینکه استارت‌آپ‌ها یک موضوع جدید است که در هزاره سوم مطرح شد و بعدها به سبکی از زندگی تبدیل شد، گفت: استارت‌آپ به کسب و کارهای نوپایی اطلاق می‌شود که به دنبال حل مشکلات شناسایی شده از مردم هستند و ارزش‌هایی که خلق می‌کنند را به مشتریان و جامعه هدف خود ارائه دهند.

وی ادامه داد: این استارت‌آپ‌ها ظرفیت این را دارند که سریع رشد کنند و طبیعی است که اگر کاری رشد سریع داشته باشد ضریب شکست‌پذیری‌شان بالا می‌رود و بالای ۹۵ درصد استارت‌آپ در دنیا منجر به شکست می‌شود؛ چرا که نمی‌توانند محصول مناسبی را تولید کنند و یا محصول تولید شده توسط آن‌ها تقاضایی ندارد.

این فعال حوزه اکوسیستم با اشاره به جنس افرادی که از استارت‌آپ‌ها ثروتمند می‌شود وغالبا سن پایینی هم دارند، تصریح کرد: در ایران وضعیت ما با توجه به اینکه این تفکر جدید ورود پیدا کرده است و اینکه درسهولت کسب و کار در رده پایینی قرار دارد، اتفاقات و رویدادهای استارتاپ ها به لحاظ کمی خوب است ولی در قیاس با کشورهای پیشرو ضعف خیلی داریم. همچنین به لحاظ سایر شئونات کسب و کارمان آن انتظاری که در اولش وجود دارد اتفاق افتاده است ولی همین اتفاقاتی هم که هست در سطح قابل قبولی است.

وی خاطرنشان کرد: اکوسیستم استارت‌آپی کشور در مرحله جنینی است و ما هنوز به آن مرحله بلوغ نرسیده‌ایم به همین خاطر هم زمان میبرد تا اتفاقاتی بیفتد ولی مردم ما به لحاظ فرهنگی به شدت با تکنولوژی های نوین انطباق پذیر هستند و این است که امیدواری زیادی است که اگر دستگاههای تاثیر گذار یک مقدار کارها را تسهیل و از دخالت ها کاهش بدهند و مشکلات زیر ساختی را برطرف کنند آن جهشی که مدنظر است به حد کمال می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه از استارت‌آپ‌های موفق می‌توان به اسنپ اشاره کرد، گفت: این استارت‌آپ خیلی رشد خوبی داشته و ارزشش به ۱۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است. همچنین دی‌جی کالا و بامیلو کاملا جا افتاده است و برخی از این استارت‌آپ‌ها اشتغال‌زایی بالایی داشته‌اند و هزینه‌ها را تا میزان پایینی کاهش داده‌اند و مردم به خدمات ارائه شده اطمینان دارند.

این مسئول با اشاره به اینکه جوانان مستعد در کشور زیاد هستند، گفت: اما به لحاظ آموزش به دلیل اینکه ما تک‌بعدی با دانشجویان ما برخورد می‌شود یک مقدار ریسک‌پذیری و خلاقیت در افراد ضعیف است و باید از کودکی خلاقیت به آن‌ها آموخته شود تا وقتی وارد بازار کار می‌شوند موفق‌تر عمل کنند و باید این موضوعات در مدارس ما آموزش داده شود.

منبع :ایسنا

204

کد خبر: 893464

وب گردی

وب گردی